WWF - Anti verspilling campagne

Brand : WWF

Goal :  Reach

30m

Impressions

13m

Reach

480k

Clicks

0,14c

CPM

WWF case

De WWF uitdaging was om de juiste traffic naar de website te leiden en zo veel mogelijk van deze bezoekers bewust te maken van het probeem.

WWF koos Roundabout om deze campagne te doen voor de internationale dag van de biodiversiteit.

WWF was op zoek naar een manier om de best mogelijke CPM en CPC te bereiken. De unieke aanpak van Roundabout heeft in deze campagne voor een substantiële verlaging van de KPI's . gezorgd.

De campagne draaide in vele landen zoals Singapore, UK, Indonesië, Maleisië , India, Filipijnen, Amerika en Zuid Afrika.

De resultaten van Roundabout waren over de hele campagne uitzonderlijk.

In totaal was het team in staat de cpm te verlagen met meer dan 250%

 

Een paar van de uitdagingen;

1. Verlagen CPM and CPC

2. Opbouwen van loyale klanten base

3. Nieuwe doelgroepen bereiken

Hashtags voor audience discovery

#WWF  #EarthHour  #Connect2Earth  #togetherpossible  #WWFEarthHour

 

Hastags Biodiversity:

#ecology  #biodiversity  #ecosystem  #biosphere  #nature  #planet / savetheplanet  #earth

#ourhome / ouronlyhome  #ecofriendly  #habitat  #wildlife  #healthy food

Plastic Pollution:

 

 

#plastic  #plastics  #WorldEnvironmentDay  #EnvironmentDay  #WED2018  #CleanSeas  #BeatPlasticPollution

#ocean pollution  #plastic pollution  #WorldOceansDay #OceansDay #climateaction #CSR #UN  #UNEP

Campagne WWF

As the digital arm of WWF, it is our priority to engage new and existing audiences to join us on the journey to raise greater awareness on the loss of nature. Roundabout social has played an important role in paving the way towards achieving that, highlighting the potential of expanding a brand’s digital reach and impact through the power of targeting audiences and smart machine learning. From talking us through the features of the tool, to asset creation and reporting, the team has been very supportive in guiding us from start to finish. Thank you for a wonderful experience!

Sid Das, Director, Digital Engagement, WWF International

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png