• William

Zes Facebook advertentiefouten die u moet vermijden

Facebook advertenties kunnen een geweldige promotieoptie zijn en kunnen aanzienlijke voordelen bieden, zowel wat betreft het vergroten van de naamsbekendheid als het stimuleren van de verkoop. Maar niet alle Facebook advertentiecampagnes zijn gelijk gemaakt.


Vaak kan zelfs een schijnbaar eenvoudig overzicht ervoor zorgen dat u snel uw budget voor Facebook advertenties doorbreekt, zonder de gewenste resultaten te krijgen.


Zoals elk marketingplatform, vereisen Facebook advertenties meer dan alleen boeiende kopie- en opvallende visuals (hoewel elk ook van cruciaal belang is). Door enkele veelvoorkomende, eenvoudige Facebook-advertentiefouten te vermijden, kunt u uw kansen op het bereiken van de gewenste resultaten maximaliseren.


Hier zijn zes veelvoorkomende Facebook-advertentiefouten die u moet vermijden.



1. Altijd advertenties weergeven


Net als bij traditionele advertentiemedia zoals tv en radio, mag u niet de hele dag en de hele nacht dezelfde advertenties weergeven.


Als u geen limiet instelt voor hoe vaak uw advertenties worden weergegeven, loopt u het risico uw doelgroep te overbelichten - in feite toont onderzoek van The Drum aan dat gebruikers binnen drie dagen na de lancering campagnemoeheid kunnen gaan ervaren, als u ben niet voorzichtig.


Een van de beste manieren om dit te voorkomen, is door een aangepast schema in te stellen voor uw Facebook-advertentiecampagne. Hierdoor kunt u uw advertenties alleen overdag weergeven, of op momenten die het meest relevant zijn voor uw doelgroep.


Door klanten te bereiken op het moment dat ze eerder kopen en door het risico van overmatige blootstelling te minimaliseren, krijgt u een verbeterde respons op uw campagne (s).



2. Irrelevante landingspagina's


Een boeiende Facebook-advertentie is slechts de helft van de vergelijking, u moet ook overwegen waar uw advertentie gebruikers naartoe brengt nadat ze hebben geklikt.


Voor de meeste merken leiden hun advertenties naar een landingspagina, waar u de belofte van uw eerste promotie moet nakomen en moet leveren wat hun interesse heeft gewekt.


Helaas vallen veel adverteerders op dit punt uit. Sommige marketeers zullen een promotie voor een specifiek product uitvoeren, alleen om betrokken gebruikers door te leiden naar een generieke startpagina, of zelfs een heel ander aanbod.


Uw potentiële klanten hebben vanwege uw belofte op uw advertentie geklikt. Als de landingspagina die aan die advertentie is gekoppeld, die belofte niet nakomt, met bijpassende tekst, afbeeldingen en dergelijke, klikken die prospects weg en gaat uw marketingbudget verloren.


Zorg ervoor dat uw landingspagina overeenkomt met uw advertentie. Dit is een belangrijk fundament van de prestaties van Facebook-advertenties.



3. Voortdurend sleutelen aan uw campagne


Facebook kan een opmerkelijk en krachtig marketingplatform zijn, maar dat betekent niet dat uw campagne vanaf het begin altijd geweldige resultaten zal opleveren.


Het advertentiesysteem van Facebook gebruikt machine learning om te optimaliseren voor de beste resultaten, maar om de prestaties te maximaliseren, heeft het tijd nodig om de reactie van gebruikers te meten en vervolgens aan te passen.


Facebook legt dit uit als een "leerfase", waarin het de initiële prestaties verzamelt en evalueert.


Volgens Facebook:


"De leerfase is de periode waarin het weergavesysteem nog veel te leren heeft over een advertentieset. Tijdens de leerfase onderzoekt het weergavesysteem de beste manier om uw advertentieset weer te geven - dus de prestaties zijn minder stabiel en kosten per -actie (CPA) is meestal slechter. De leerfase vindt plaats wanneer u een nieuwe advertentie of advertentieset maakt of een belangrijke wijziging aanbrengt in een bestaande. "


Uit onderzoek van KlientBoost bleek dat de meeste campagnes 24 tot 48 uur nodig hebben om voldoende gegevens te verzamelen om de advertentieweergave volledig te optimaliseren. Ongeduldige marketeers die korte campagnes uitvoeren of al na een paar uur gaan sleutelen, zullen dit punt nooit bereiken en zullen uiteindelijk hun budget verspillen aan niet-geoptimaliseerde advertenties.


Het kan verleidelijk zijn om snel wijzigingen aan te brengen, vooral wanneer er echte dollars op het spel staan, maar het kan de moeite waard zijn om waar mogelijk te wachten of uw campagnes in vaste fasen uit te voeren, om ervoor te zorgen dat u een optimale respons ziet.



4. Activeert Facebook geautomatiseerde regels niet


Zelfs de best geleide campagne zal in de loop van de tijd minder effectief worden en als u niet de capaciteit heeft om constant in te checken en uw resultaten te bewaken, loopt u het risico belangrijke problemen over het hoofd te zien. Dat kan uw kosten per acquisitie verhogen en uw marketingbudget opeten - maar door de geautomatiseerde regels van Facebook te gebruiken, kunt u dit voorkomen.


Met de geautomatiseerde regels van Facebook kunt u automatisch een campagne of advertentie uitschakelen of een campagnebudget of bod aanpassen op basis van bepaalde voorwaarden.


Volgens Facebook:


"Wanneer u in Ads Manager geautomatiseerde regels maakt, controleren ze automatisch uw campagnes, advertentiesets en advertenties en werken ze u vervolgens bij of brengen ze u op de hoogte van eventuele wijzigingen. Naast deze automatische controles en meldingen, zal de tool ook de nodige acties voor u ondernemen . "


Uw geautomatiseerde regels kunnen drempels bevatten voor kosten per acquisitie, aantal vertoningen, dagelijkse uitgaven en meer.


En terwijl u, zoals opgemerkt, Facebook automatische aanpassingen kunt laten doen, raadt AdEspresso u aan dat Facebook u eenvoudig een melding stuurt, zodat u zelf de nodige wijzigingen kunt aanbrengen. Dat zorgt ervoor dat u controle houdt over en op de hoogte blijft van eventuele campagnewijzigingen.



5. Doorgaan met targeting geconverteerde klanten


Remarketing kan een zeer nuttige benadering zijn, maar u wilt niet dezelfde advertentie blijven sturen naar iemand die er al op heeft geklikt. Als iemand al is geconverteerd als gevolg van het zien van uw advertentie, willen ze die advertentie waarschijnlijk niet meer zien de volgende keer dat ze door hun feed scrollen.


Om dit te voorkomen, moet u mensen uitsluiten die het geadverteerde product de afgelopen maand hebben gekocht (of de relevante campagneactie hebben uitgevoerd) binnen uw aangepaste doelgroepinstellingen.


Als u dit doet, zorgt u ervoor dat uw advertenties een nieuw publiek bereiken dat de potentie heeft om betalende klanten te worden, zonder dat het degenen irriteert die uw merk al kennen.



6. Experimenteert niet met verschillende advertentietypen


Elk publiek is anders, wat onvermijdelijk betekent dat ze ook reageren en op verschillende manieren deelnemen aan verschillende soorten promoties.


Veel te veel merken zetten al hun Facebook-marketingdollars in standaard nieuwsfeed of rechterkolom advertenties, wanneer je de mogelijkheid hebt om potentieel aantrekkelijkere campagnes te maken door te experimenteren met verschillende media-opties, zoals video's of GIF's.


In een door Facebook gedeelde casestudy verhoogde Champs Sports het rendement op advertentie-uitgaven door videoadvertenties van zes seconden te gebruiken in plaats van advertentieblokken van dertig seconden.


"In dit geval leverden de advertenties van zes seconden een stijging van 11% op van de geschatte advertentieherinnering, een stijging van 12% van het rendement op advertentie-uitgaven en een toename van 271% van het voltooiingspercentage van video's - wat het meest effectief bleek te zijn in het genereren van resultaten voor het merk. De Advertenties van zes seconden zorgden ook voor een toenemende toename van verschillende andere belangrijke statistieken, waaronder conversieratio, gemiddelde aankoopwaarde en klikfrequentie. "


Facebook marketeers laten geld op tafel liggen als ze niet A / B testen, verschillende ad formats - het vinden van de meest effectieve indeling voor uw unieke doelgroep helpt u het meeste uit uw budget te halen.


Zoals opgemerkt, kan Facebook marketing een grote zegen zijn voor uw marketinginspanningen, vooral met de voortdurende uitrol van nieuwe functies zoals zoekadvertenties en midroll-videoadvertenties. Maar ongeacht of u deze nieuwe opties of traditionele Facebook-advertenties gebruikt, u moet altijd rekening houden met de manier waarop het platform werkt.


Door uw campagnes te optimaliseren voor het Facebook-publiek, kunt u erop vertrouwen dat uw advertenties binnen het budget blijven en dat ze betekenisvolle, tastbare resultaten voor uw bedrijf opleveren.

11 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png