• William

WhatsApp voegt een nieuwe shopping button toe om aankopen en transacties te vereenvoudigen

WhatsApp heeft weer een kleine stap gezet om zijn e-commercepotentieel te maximaliseren door een nieuwe shopping button toe te voegen aan zakelijke chats om aankopen en transacties te vereenvoudigen.

Zoals uitgelegd door WhatsApp:


"Nu kun je gemakkelijk iets ontdekken dat je bij je favoriete bedrijf zou willen kopen door op de nieuwe shopping button bovenaan de chats te tikken."


Net als bij de nieuwe winkelopties op Instagram en Facebook, leidt de WhatsApp shopping button je naar een product vermelding in de app, waar je items kunt selecteren en door kunt tikken om een ​​aankoop te doen.


Het is een relatief kleine toevoeging, maar het kan een grote impact hebben, vooral omdat WhatsApp lijkt voort te bouwen op zijn aanwezigheid in India, waar het al de meest gebruikte berichten-app is, en een belangrijk platform om miljoenen Indiase gebruikers verbonden te houden.


Vorige week keurde India het bredere gebruik van WhatsApp Pay in het land goed, wat WhatsApp snel opvolgde met de toevoeging van overboekingen binnen de app.


Het idee hier is dat door mensen geld te laten overmaken binnen WhatsApp, het voor mensen gemakkelijker wordt om volgende aankopen te doen - als ze al geld via de app verplaatsen, is betalen voor goederen een natuurlijke uitbreiding en kunnen ze WhatsApp zien uitgegroeid tot een belangrijke e-commerceprovider in de regio.


Hierdoor kan het moederbedrijf Facebook inkomsten genereren met de app. Advertenties in WhatsApp werkten niet, maar als Facebook van WhatsApp een belangrijke bedrijfstool kan maken, kan het brands kosten in rekening brengen om het te gebruiken, of een percentage van de transacties aannemen, terwijl het ook een kritiek platform wordt om verbinding te vergemakkelijken.


Daarom is de toevoeging van een speciaal winkeltabblad belangrijk, en dit zal helpen om het winkelgedrag in de app verder te normaliseren.


Dit heeft natuurlijk niet alleen betrekking op India. WhatsApp heeft wereldwijd 2 miljard actieve gebruikers, wat een aanzienlijke kans biedt voor veel brands, in veel regio's, en als het in-stream winkelen gewoner kan maken, zou dat een scala aan kansen kunnen bieden voor bedrijven binnen de app.


WhatsApp is niet zo groot als Messenger in westerse markten, maar nog steeds significant, en toevoegingen als deze zijn de moeite waard om in de gaten te houden, aangezien het zich blijft ontwikkelen tot een veel bredere connectieve tool.

8 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png