Wat voor post plaats je nu als merk op social 💬

Wat moet je op social vertellen in deze gekke tijd?


De engagement op social media is hoger dan ooit, maar wat vertel je nu als merk in deze tijd?


Twitter heeft een serie tips voor je , welke misschien in elke tijd wel goed van pas zouden komen voor digital marketeers


De pointers van Twitter zijn verdeeld in 4 blokken:

Simpel gezegd, past het in 1 van deze topics, go....Zo niet, misschien nog even keer nadenken voor je die post.


Een voorbeeld dat Twitter heeft rondom 'informeren', Twitter laat zien dat Clorox cleaning tips deelt, welke zowel relevant zijn qua product als in de huidige corona crisis.


Learn more about COVID-19 #Coronavirus and how to help prevent the spread : https://t.co/l2wmxfyaa8 pic.twitter.com/BPy7TRlBib
— Clorox (@Clorox)


Voor het topic 'connecten', laat Twitter highlights zien van de campagne van Salesforce , hun aanbod voor gratis toegang voor zorg naar haar technologie , hiermee de helpende hand bieden naar betere communicatie en CRM


Salesforce is providing a COVID-19 Response Package that provides free access to technology for emergency response teams, call centers, and care management teams for health systems affected by coronavirus.

 Learn more: https://t.co/t3SEKK5XyS — Salesforce (@salesforce) 


Op het vlak van 'entertainment', laat Twitter haar collega social network Pinterest zien met een keuken-voorraad recept aanbeveling. Maak iets van wat je al je kast hebt liggen


Reply to this tweet with a photo of your pantry and we’ll respond with a recipe idea using the ingredients you already have ✨#STAYINspired — Pinterest (@Pinterest) 


En op het gebied van de topic 'Helpen', zet Twitter de andere collega LinkedIn als voorbeeld in het zonnetje, met als voorbeeld de gratis WFH( work from home) cursus op LinkedIn Learning, die heulp biedt aan miljoenen die ineens moeten werken in een veranderende situatie, thuis ipv kantoor


New to working from home? We now have a free learning path with 16 online courses that can help you create a successful remote working environment. https://t.co/ggrYkcaDuX — LinkedIn Learning (@LI_learning) 



Een handige opzet, leuk om eens zelf te kijken of jouw posts voldoen aan 1 van deze voorwaarden.


Als we social goed bekijken hoort er nog wel een topic bij, genaamd "empathie"


Leuk om voorbeeld van 1 van onze klanten erbij te halen

CitizenM.

Dit hebben ze in beide gevallen mooi gedaan












Mocht je zelf leuke voorbeelden hebben, deel ze dan even hier


By: Rogier Visser

https://www.linkedin.com/in/rogiervisser/

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png