• William

Update Snapchat's Audience Reach met regionale doelgroepcijfers

Dit kan helpen om meer context te bieden voor uw Snapchat marketingaanpak.

Vorige maand deelde Snapchat zijn prestatiecijfers voor het tweede kwartaal, waarin het een stijging van 17% op jaarbasis rapporteerde in het aantal dagelijkse actieve gebruikers tot 238 miljoen.


Als gevolg van deze toename heeft Snapchat ook zijn Snap Focus education module bijgewerkt op Unique Audience Reach, die ook meer specifieke details bevat over de regionale kijkcijfers van Snap.

Dat is interessant, omdat het u een veel duidelijker beeld geeft van hoe populair de app is in elke regio, en meer specifiek bij uw doelgroep.


Opgeteld komt het op een getal van 304 miljoen, wat aanzienlijk hoger is dan de 238 miljoen DAU basis van Snap.


Snapchat heeft SMT uitgelegd dat de cijfers op de bovenstaande kaart 'adresseerbaar bereik' vertegenwoordigen, niet actieve gebruikers.


Snap legt zijn adresseerbare bereikstatistieken uit op zijn Business Center website:


'Adresseerbaar bereik, benadert het aantal Snapchatters dat uw advertentie mogelijk meer dan 28 dagen kan bereiken. Het is gebaseerd op recente gegevens voor uw geselecteerde targeting criteria en plaatsingen, dus het is mogelijk niet voorspellend voor uw combinatie van vluchtdata, budget en optimalisatiestrategie . De grootte van (Adresseerbaar bereik) is niet hetzelfde als die van maandelijks actieve gebruikers. Deze kan variëren vanwege prestaties en seizoensinvloeden. "


Het lijkt dus meer op maandelijkse gebruikers, maar ook niet, omdat het variabele gegevens bevat zoals mensen die reizen, gebruikers met meerdere accounts, enz. Natuurlijk reist niemand momenteel echt, dus de cijfers hier zijn waarschijnlijk representatiever dan normaal en als zodanig komen ze waarschijnlijk het dichtst in de buurt van MAU tellingen van Snap, zonder precies dat te zijn.


Daarnaast heeft Snapchat ook regionale grafieken opgenomen voor een uniek bereik op basis van sociale apps d.w.z. "het percentage Snapchatters dat het andere platform in een bepaalde week niet gebruikt".

Dus, als je op zoek was naar een jonger publiek, zoals je hier kunt zien, is de overgang tussen TikTok- en Snapchat gebruik misschien niet zo hoog als je zou verwachten, terwijl je sommige publiekssecties bijna helemaal mist als je alleen geadverteerd op Twitter of Snap. U kunt deze cijfers ook per regio uitsplitsen om meer inzicht te krijgen in uw doelmarkt.


De grafieken bieden meer context voor uw digitale marketingplanning en kunnen u een beter begrip geven van waar u uw inspanningen op moet richten om het bereik en de resonantie te maximaliseren. Op basis hiervan kunt u een duidelijker beeld krijgen van uw potentiële publiek op Snap, maar ook waar u ze wel of niet kunt bereiken.


Zoals opgemerkt, zijn de grafieken opgenomen als onderdeel van de Snap Focus cursus over het bereik van het publiek; Snap Focus is het platformeducatieprogramma van Snapchat, dat het in juni lanceerde. En gezien deze gegevens, is het wellicht de moeite waard om zelf de cursussen te volgen om uw begrip van relevante kansen in de app te verbeteren.



(Gratis Snap Focus education courses here )

6 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png