• William

Twitter stuurt adverteerders bericht met 'subscription' post

Dankzij een opvallende nieuwe job posting heeft Twitter de wereld net verteld dat het een 'abonnementsplatform' ontwikkelt.

Met de codenaam 'Gryphon' wordt het platform gecreëerd in nauwe samenwerking met het Payments- en Twitter.com team van Twitter, per bericht.

Dit suggereert dat wat Twitter ook bouwt, onder de paraplu van zijn vlaggenschip zal vallen, en niet als een afzonderlijke entiteit zal bestaan.

Niemand verwacht natuurlijk dat Twitter de reclame volledig zal verlaten. Voor het kwartaal dat eindigde in maart, bedroegen de advertentie-inkomsten van het bedrijf $ 682 miljoen.

Maar in theorie zou de toevoeging van een abonnementsmodel het bedrijf minder afhankelijk kunnen maken van de grillen van adverteerders.


Toeval of niet, Twitter en Facebook verliezen momenteel links en rechts adverteerders vanwege zorgen over hun inhoudsbeleid en de altijd aanwezige dreiging van ongepaste inhoud op hun platforms.

Op dit moment is Facebook duidelijk het slachtoffer van dergelijke zorgen, maar adverteerders zouden hun negatieve aandacht gemakkelijk op Twitter kunnen richten.

Unilever zei al dat het de rest van het jaar alle Amerikaanse advertenties op Twitter, evenals op Facebook en Instagram opschortte.

Zou Twitter met de vacature eenvoudig een bericht naar adverteerders kunnen sturen dat het opties heeft en dat zijn platform op verschillende manieren inkomsten kan genereren?

Hoe dan ook, het bedrijf heeft behoefte aan extra inkomstenstromen.

Zoals veel online platforms en uitgevers, lijdt de reclamebusiness van Twitter onder de pandemie.

In de maand maart leed het aan 'steile coronavirus gerelateerde dalingen', in de woorden van eMarketer senior analist Jasmine Enberg.

Enberg suggereerde in april dat de rest van het jaar nog pijnlijker zou zijn voor Twitter.

"Twitter's bedrijvigheid is sterk op gebeurtenissen gericht, dus de schorsing van grote sportcompetities in maart zal de winst negatief beïnvloeden en zal dit blijven doen zolang de sociale afstands- en thuisblijvende maatregelen blijven bestaan," zei ze. "We zullen waarschijnlijk niet de volledige effecten van het coronavirus op de inkomsten van Twitter zien tot [het tweede kwartaal], maar vanwege snel veranderende omstandigheden is de ernst van de impact moeilijk te voorspellen."

Misschien dat hij een abonnementsplatform telegrafeerde, zei Twitter Chief Financial Officer Ned Segal eerder dit jaar dat de topprioriteit van het bedrijf het ontwikkelen van nieuwe 'inkomstenproducten' is.

Het afgelopen kwartaal zei Twitter ook dat het gebruikers niet langer zou toestaan ​​dat adverteerders toegang zouden krijgen tot al hun persoonlijke informatie. In een andere mogelijke toespeling op het vooruitzicht van een betaalde dienst, zei het bedrijf zelfs: "Deze veranderingen zullen Twitter helpen om te blijven opereren als een gratis dienst."

Ondertussen blijft iedereen gissen hoe een Twitter abonnementsservice eruit zal zien, wat het gaat kosten en welke premium services het zal bieden.

5 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png