• William

Twitter publiceert nieuwe data over toenemende gaming discussies op het platform

Als je geen aandacht schenkt aan de opkomst van de gamecultuur, mis je een groot deel van hoe de volgende golf van consumenten contact maakt en met elkaar communiceert.


De meeste van de best presterende kanalen op YouTube hebben op de een of andere manier betrekking op de gamecultuur, terwijl gamen in het algemeen tegen 2022 een industrie van $ 196 miljard zal worden. En die groei is alleen maar verergerd door de COVID-19-vergrendelingen rond de world - wat tot uiting komt in de nieuwste onderzoeksgegevens van Twitter, die via tweet naar het opkomende gaming gesprek kijken.


Volgens Twitter:


"Met meer dan 1 miljard tweets verzonden in de eerste helft van 2020, is het gaminggesprek op Twitter ongekend hoog."


Dat is een aanzienlijke sprong rond maart / april, toen de COVID-19-vergrendelingen begonnen, en dat gesprek is sindsdien behoorlijk stevig geweest, ruim boven de vorige cijfers.


Inderdaad, de gamecultuur is geworden hoeveel jongere internetgebruikers zichzelf nu definiëren, waarbij interculturele games zoals Fortnite en Animal Crossing belangrijke beïnvloeders van de populaire cultuur worden, zelfs buiten de gaming sfeer.


Zo lanceerde rapper Travis Scott in april zijn nieuwste muziek via een transformerend live-evenement binnen Fortnite, waar 12,3 miljoen gelijktijdige kijkers waren aangemeld om deel te nemen.


Dat laat niet alleen zien hoe muzikanten in contact kunnen komen met een groot publiek door middel van in-game evenementen, ter vervanging van live optredens, maar het onderstreepte ook hoe belangrijk dergelijke platforms zijn geworden,en met gameploegen zoals FaZe Clan die zelf beroemdheden worden, en daarmee verdienen ze grote dollars en het is duidelijk dat gamen nu veel meer is dan alleen een recreatieve activiteit die kinderen spelen in de isolatie van hun eigen slaapkamers.


Uit de gegevens van Twitter blijkt dat Japan en de VS de wereldwijde gaming discussie leiden, en nu ook opkomende markten zoals India meedoen.

Over Animal Crossing is het meest getweet in 2020, hoewel de blijvende favorieten Fortnite en PUBG hoog op de lijst blijven staan.


En zoals opgemerkt, wijzen de gegevens van Twitter ook op de opkomst van gameploegen, een soort sportteams binnen de gamingsector.

Dit kunnen heel goed de sportteams van de toekomst zijn,hoewel veel ouders zich nog steeds zorgen maken dat hun kinderen te veel tijd besteden aan het spelen van games, zijn er al lucratieve carrièremogelijkheden beschikbaar voor de beste gamers.


Ik zeg niet dat je ervoor moet zorgen dat je kinderen 18 uur per dag spelletjes spelen, maar het kan op een dag net zo geaccepteerd worden als elke andere sport, en 'training' zal deel uitmaken van dat ontwikkelingsproces.


Het is interessant om te kijken naar de opkomst van gaming en wat het in bredere zin betekent voor culturele verschuivingen. Als je gamen nog nooit als een potentiële weg voor je digitale marketingpromoties hebt beschouwd, is het misschien de moeite waard om het op je radar te krijgen, omdat het alleen maar groter en meeslepender wordt naarmate we verder gaan met VR gaming en dergelijke.

5 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png