Twitter onderzoek geeft aan merken de -go- voor adverteren in Coronatijd
Twitter deelt info over wat gebruikers op het platform nu verwachten rondom de Corona crisis.
En logisch dat niet iedere brand gewoon door kan gaan met adverteren, sommige zijn echt even knock-out, denk aan de event industrie, toch zijn er nog miljoenen bedrijven gewoon bezig met marketing. De vraag is hoe moeten deze merken nu communiceren?
Om een beetje te helpen heeft Twitter een gebruikers- onderzoek gedaan om meer uit te vinden hoe gebruikers hier tegenaan kijken

De uitkomsten:
64% zegt dat merken gewoon door moeten gaan met adverteren
Een grote meerderheid, een nog groter percentage gaf dit al aan in het Kantar onderzoek, daar zelfs 92%
Het is lastig, maar het lijkt erop dat de acceptatie grens voor adverteren niet is gedaald, en zelfs met sympathie is gestegen
52% geeft aan dat advertenties ze ook nog een positief gevoel van het "normale leven" geeft
Dit versterkt het verhaal om toch te blijven adverteren als dat mogelijk is
77% geeft aan dat ze zich beter aangesloten voelen bij merken die een positieve bijdrage leveren aan de huidige problematiek en het wereldbeeld.
Voor de merken die hierop aan kunnen sluiten is dit een gouden kans.
Maar 7% van de ondervraagden geeft aan dat merken normaal verder kunnen communiceren zoals ze dat deden
Ofwel er is een nieuw normaal, en gebruikers verwachten dat merken zich daaraan aanpassen. Ofwel de boodschap aanpassen
82% zegt dat merken moeten proberen om gezondheidszorg te ondersteunen waar dat mogelijk is
86% van de ondervraagde geeft aan dat merken moeten proberen kansarme groepen moeten ondersteunen waar mogelijk.
89% geeft aan dat merken vooral accurate en betrouwbare informatie moeten delen
77% zegt dat merken lokale business moeten ondersteunen
80% zegt dat merken ook moeten laten zien hoe ze hun eigen personeel ondersteunen
Een paar open deuren, maar toch goed om te beseffen vanuit een echt onderzoek
En als laatste
70% geeft aan dat merken positiviteit moeten boosten en delen.
Mensen zoeken naar inspiratie, aan de merken om deze over te brengen , volgens de ondervraagden