Twitter onderzoek geeft aan merken de -go- voor adverteren in Coronatijd

Twitter deelt info over wat gebruikers op het platform nu verwachten rondom de Corona crisis.

En logisch dat niet iedere brand gewoon door kan gaan met adverteren, sommige zijn echt even knock-out, denk aan de event industrie, toch zijn er nog miljoenen bedrijven gewoon bezig met marketing. De vraag is hoe moeten deze merken nu communiceren?

Om een beetje te helpen heeft Twitter een gebruikers- onderzoek gedaan om meer uit te vinden hoe gebruikers hier tegenaan kijken



De uitkomsten:


64% zegt dat merken gewoon door moeten gaan met adverteren

Een grote meerderheid, een nog groter percentage gaf dit al aan in het Kantar onderzoek, daar zelfs 92%

Het is lastig, maar het lijkt erop dat de acceptatie grens voor adverteren niet is gedaald, en zelfs met sympathie is gestegen







52% geeft aan dat advertenties ze ook nog een positief gevoel van het "normale leven" geeft


Dit versterkt het verhaal om toch te blijven adverteren als dat mogelijk is

77% geeft aan dat ze zich beter aangesloten voelen bij merken die een positieve bijdrage leveren aan de huidige problematiek en het wereldbeeld.

Voor de merken die hierop aan kunnen sluiten is dit een gouden kans.


Maar 7% van de ondervraagden geeft aan dat merken normaal verder kunnen communiceren zoals ze dat deden


Ofwel er is een nieuw normaal, en gebruikers verwachten dat merken zich daaraan aanpassen. Ofwel de boodschap aanpassen



  • 82% zegt dat merken moeten proberen om gezondheidszorg te ondersteunen waar dat mogelijk is

  • 86% van de ondervraagde geeft aan dat merken moeten proberen kansarme groepen moeten ondersteunen waar mogelijk.

  • 89% geeft aan dat merken vooral accurate en betrouwbare informatie moeten delen

  • 77% zegt dat merken lokale business moeten ondersteunen

  • 80% zegt dat merken ook moeten laten zien hoe ze hun eigen personeel ondersteunen


Een paar open deuren, maar toch goed om te beseffen vanuit een echt onderzoek


En als laatste


70% geeft aan dat merken positiviteit moeten boosten en delen.


Mensen zoeken naar inspiratie, aan de merken om deze over te brengen , volgens de ondervraagden

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png