• William

Twitter deelt insights over pop-up waarschuwing betreffende retweeten ongelezen artikelen

In juni voegde Twitter een nieuwe pop-upwaarschuwing toe over artikelen die gebruikers proberen te retweeten zonder de artikellink daadwerkelijk te openen en het bericht te lezen.


Na een implementatie van drie maanden heeft Twitter vandaag nieuwe insights gedeeld over de effectiviteit en hoe het gebruikersgedrag is veranderd wanneer ze de waarschuwing te zien krijgen.


Volgens Twitter:


Mensen openen artikelen 40% vaker na het zien van de pop-up


Mensen die artikelen openen voordat ze retweeten, namen toe met 33%


Sommige mensen hebben niet geretweet nadat ze het artikel hadden geopend - "wat prima

is - sommige Tweets kunnen het beste in concepten worden achtergelaten"


Dat zijn behoorlijk indrukwekkende cijfers, die de waarde onderstrepen van eenvoudige pop-ups zoals deze om gebruikers twee keer te laten nadenken over wat ze verspreiden via hun social media activiteit.


Het toevoegen van enige mate van 'share friction' lijkt effect te hebben. In 2016 voegde Facebook soortgelijke pop-ups toe aan berichten die werden betwist door fact-checkers, waardoor gebruikers hun intentie opnieuw moesten overwegen voordat ze op 'Delen' drukten.


Analyse uitgevoerd door MIT wees uit dat deze labels de neiging van mensen om verkeerde informatie te delen met ongeveer 13% verminderen, terwijl Facebook sindsdien ook nieuwe pop-ups heeft toegevoegd wanneer gebruikers proberen een link te delen die meer dan 90 dagen oud is, waardoor de verspreiding van verouderde inhoud wordt verminderd.


Het lijkt erop dat dit soort simpele duwtjes echt een grote impact kunnen hebben. En hoewel voorstanders van de vrijheid van meningsuiting dergelijke labels als overdreven opdringerig hebben bekritiseerd, als het effect minder blind delen is, en meer lezen en onderzoek naar onderwerpen, dan is dat zeker een goede zaak waarvan het online discours alleen maar ten goede kan komen.


Gezien het succes, werkt Twitter er nu aan om ze naar alle gebruikers wereldwijd te brengen (momenteel alleen beschikbaar op Android), terwijl het ook probeert de pop-ups kleiner te maken nadat ze voor het eerst aan elke gebruiker zijn weergegeven.


En het is duidelijk dat de gevolgen aanzienlijk kunnen zijn. Hoewel de bovenstaande cijfers misschien niet kloppen bij een bredere lancering van de optie, laten de cijfers zien dat het enigszins effectief kan zijn en zou kunnen helpen bij het verminderen van slecht geïnformeerd delen en de verspreiding van verkeerde informatie.

8 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png