TIKTOK vs Byte, Lasso, Reels en Tangi...

Updated: Mar 6

TikTok is met de snelheid van het licht gekomen, het succes in app downloads, engagement rates en views is groter dan we ooit eerder hebben gezien.

Een ongekend succes mag je wel zeggen.


Het is begin maart en de teller staat op 1,5 miljard downloads

Meer dan 40 miljoen dagelijks actieve gebruikers die gemiddeld meer dan 52 minuten per dag op het platform besteden. Alleen Instagram zit nog hoger met 55 min per dag gemiddeld


104,7 miljoen keer gedownload in Januari.


Voor wie het even gemist heeft....

TikTok , 15 seconden snackable video content.


Het enorme succes ontgaat natuurlijk ook de andere social networks niet. Los van de enorme hoeveelheid gebruikers, is TikTok ook begonnen met het binnenhalen van de budgetten voor social media advertising.


Een heel mooi voorbeeld vind ik zelf ELF cosmetics

Een cosmetics brand uit California.

Opgericht al in 2004 en inmiddels wereldwijd actief.


Vooral bekend van de super goede campagnes op Instagram de afgelopen jaren. Met al die Instagram ervaring zijn ze direct in de advertentie mogelijkheden van TikTok gedoken en lanceerden eind vorig jaar een zogeheten #hashtagchallenge op TikTok.


Like never seen before.....ongekende resultaten.



Na deze video barstte de campagne los.

Inmiddels meer dan 4,6 miljard views



Ook dit succes ontgaat de competitie niet. DUS is het tijd voor de race van de TIKTOK klonen


DE KLONEN


Op een rijtje











Bedrijf : Facebook

Naam : Lasso


Format : 15. seconden short snackable video content.

In december werd deze 71k x gedownload

TikTok in die maand 100 miljoen














Bedrijf : Instagram

Naam : Reels



Format : 15 seconden short snackable video content.

Wordt getest op dit moment in Brazilië












Bedrijf : Google

Naam: Tangi



Format : Tot max 60 seconden short snackable video content.













Bedrijf : Vine

Naam : Byte



Format : 6 seconden short snackable video content.



De strijd om de gebruiker en adverteerder is weer vol losgebarsten sinds eind 2019. Dat belooft veel mooie nieuwe ontwikkelingen in 2020.


Binnenkort een inhoudelijke post over alles rondom de ontwikkelingen van TikTok


40 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png