• William

TikTok toegankelijker voor brands door introductie TikTok For Business

Na een hausse in de afgelopen maanden, heeft de korte video app TikTok eindelijk een concrete stap gezet om zijn platform toegankelijker te maken voor merken door TikTok For Business te introduceren.


Terwijl de jonge app zijn merk op schaal wil opbouwen onder een breder publiek, is TikTok For Business een integraal onderdeel van zijn strategie voor het opbouwen van een imperium, en vestigt het de aandacht op zijn reclameproducten terwijl merken afdwalen van zijn concurrenten.


Onder de vlag 'Maak geen advertenties, maak TikToks' is de merklancering de poging van de app om adverteerders te roepen, hen uit te nodigen om traditionele marketing te heroverwegen en aan boord te komen van het storytelling-platform.



Wat is TikTok For Business?


Omdat de video app in korte vorm ernaar streeft de bestemming voor merken te zijn, is TikTok For Business de eerste keer dat TikTok zijn visie heeft uiteengezet voor het werken met merken.


Hoewel TikTok verschillende advertentie opties heeft (video-advertenties in de feed, merkovernames, hashtag-uitdagingen, branded AR-content en aangepaste influencer-pakketten), heeft TikTok dit nooit formeel aan merken geschetst. Het nieuwe merk 'TikTok For Business' hoopt de aandacht te vestigen op zijn merkaanbod.


Op het platform krijgen marketeers toegang tot tools om hen te helpen worden ontdekt en om verbinding te maken met communities op de app. Het geeft richtlijnen over hoe creatief verhalen vertellen en laat merken zien hoe ze betekenisvol kunnen communiceren met de TikTok-gemeenschap.



Waarom is dit van belang voor marketeers?


TikTok, een snel platform van hashtags en dansuitdagingen, was jarenlang een raadsel voor iedereen ouder dan 25 jaar. Tot nu toe vertrouwden marketeers die merkaanwezigheid op het platform wilden opbouwen op internet 'how to's' om hen te helpen navigeren door de algoritmisch mijnenveld en succes behalen.


'TikTok For Business' geeft ze direct uit de mond van het paard advies over het gebruik van het platform, waardoor marketeers gemakkelijker kunnen slagen.



Waarom is dit belangrijk voor TikTok?


Voor zijn tienerjaren had TikTok zwaar geïnvesteerd in de gebruikerservaring boven het genereren van inkomsten. In de afgelopen jaren is het begonnen met het wereldwijd uitrollen van advertentieproducten, wat de omzet een boost heeft gegeven. Volgens Apptopia zag TikTok in januari de inkomsten uit in-app aankopen met 310% op jaarbasis stijgen. Door het platform meer merk toegankelijk te maken, kan het deze groei voortzetten.


Het jonge advertentie aanbod van TikTok kreeg vorig jaar een klap toen een BBC-onderzoek ontdekte dat het de accounts van mensen die seksuele berichten naar kinderen stuurden via het platform niet opschortte. Het heeft sindsdien stappen ondernomen om de merkveiligheid te verbeteren en grote bedrijven lijken open te staan.


TikTok bevond zich ook in onstuimige wateren vanwege problemen met censuur nadat het opdook dat de app zijn moderatoren vertelde video's te censureren die het Tiananmen-plein, de Tibetaanse onafhankelijkheid of de verboden religieuze groep Falun Gong vermelden. Het bedrijf vertelde The Guardian dat het zijn "verouderde" richtlijnen had geschrapt.



Waarom is dit belangrijk voor zijn concurrenten?


Begin dit jaar was TikTok de meest gedownloade niet-gaming-app, die WhatsApp en Facebook overtrof. Nu Facebook wordt getroffen door de grootste reclameboycot ooit, is TikTok door de lancering nu in een goede positie om deze dwalende advertentie-uitgaven binnen te halen.


TikTok's AR-effect 'Brand Scan' zal de gesponsorde lens van Snapchat uitdagen.

9 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png