• William

TikTok self-serve ad platform nu beschikbaar voor alle bedrijven wereldwijd

Nadat TikTok het de afgelopen maanden met verschillende merkpartners had getest, heeft het vandaag aangekondigd dat het self-serve ad platform nu beschikbaar is voor alle bedrijven wereldwijd als onderdeel van het onlangs gelanceerde TikTok for Business-platform.

Zoals uitgelegd door TikTok:


"De wereldwijde beschikbaarheid van TikTok's zelfbedieningsadvertentieoplossingen biedt marketeers de tools om de creativiteit van de TikTok-gemeenschap aan te boren, nieuwe doelgroepen te bereiken en hun marketingcampagnes te optimaliseren met een gebruiksvriendelijk platform."


Het zelfbedieningsplatform van TikTok zal bekend voorkomen bij iedereen die campagnes uitvoert via andere tools voor sociale platforms. Zoals u hier kunt zien, heeft u bij het openen van de stroom voor het maken van advertenties de gebruikelijke opties voor het instellen van advertenties, waaronder campagne- en advertentiegroepen, targeting opties, budget en planning, enz.

De overeenkomsten met het Ad Manager-platform van Facebook zullen het voor de meeste social media managers gemakkelijker maken om te navigeren.

Het platform bevat ook opties zoals videosjablonen en tools voor automatisch bewerken.

Dat proces maakt het gemakkelijker om aangepaste inhoud te maken, afgestemd op het platform, vergelijkbaar met de onlangs gelanceerde tools voor het maken van video advertenties van Snapchat.

Ondertussen kunt u met de geautomatiseerde creatieve tools van het platform een combinatie van stilstaande en videocontent toevoegen voor uw campagnes.

Deze komen naast de targeting- en planningstools en bieden adverteerders eenvoudige manieren om TikTok campagnes te maken, waardoor ongetwijfeld veel meer bedrijven het platform zullen gebruiken om hun doelmarkten te bereiken.


En meer adverteerders laten uitgeven aan advertenties kon niet op een beter moment komen voor TikTok, met het platform dat onlangs is verboden in India, het is de op één na grootste gebruikersmarkt (buiten China). TikTok heeft gezegd dat het werkt om het verbod op te heffen, maar met spanningen tussen India en China, waar het moederbedrijf van TikTok is gevestigd, lijkt dat niet snel waarschijnlijk. En met Instagram die zijn TikTok-achtige 'Reels' functionaliteit in de regio uitbrengt en YouTube op zoek is naar een groter marktaandeel, verliest TikTok elke dag, wat uiteindelijk een kritieke klap voor het bedrijf kan worden, althans op de Indiase markt.


Het verlies van naar verluidt 200 miljoen gebruikers zou een groot probleem zijn voor elk platform, maar voor TikTok, dat nog steeds snel groeide op de Indiase markt, zou het het traject van zijn evolutie en ontwikkeling aanzienlijk kunnen veranderen.


Dat had TikTok kunnen inspireren om de lancering van zijn self-service advertentieplatform te versnellen. TikTok, zoals opgemerkt, ontwikkelt de tool al geruime tijd, maar nu moet het meer dan ooit profiteren van zijn toenemende aanwezigheid, omdat het de verliezen op de Indiase markt wil aanvullen.


Maar het kan nog steeds moeilijkheden opleveren.


Na het Indiase verbod zijn er geruchten dat TikTok ook kan worden geblokkeerd in Australië, het VK en de VS. Voor alle duidelijkheid, al deze rapporten suggereren dat TikTok door de relevante autoriteiten in elke regio zal worden beoordeeld, wat uiteindelijk tot verboden kan leiden. Er is tot dusver nog niets vastgesteld, en elke volgende actie zou enige tijd en verder debat vergen voordat het wordt vastgesteld - maar met de Chinese invallen op Hong Kong en de Line of Actual Control in India nemen de zorgen toe. Dat heeft tot meer discussie geleid over de vraag of een sociale app in Chinese handen, die gegevens over burgers in andere landen verzamelt, zou moeten kunnen functioneren.


De komst van de zakelijke tools van TikTok zal ook leiden tot enige discussie onder social media marketeers over de vraag of ze een aanwezigheid op het platform zouden moeten creëren.


Moet uw bedrijf actief zijn op TikTok, dat theoretisch alle gegevens die u in de app verstrekt met de Chinese regering zou moeten delen, als het Chinese regime daarom vraagt?


Dat debat komt neer op uw persoonlijke standpunt hierover.


Rapporten hebben gesuggereerd dat TikTok meer gegevens opzuigt dan andere sociale apps, hoewel gedocumenteerd bewijs aantoont dat het vrijwel hetzelfde is. TikTok neemt gegevens op over uw locatie, uw activiteit, apparaatinformatie, netwerkinformatie, enz. Facebook en Google nemen het meeste hiervan ook op, hoewel TikTok's systemen naar verluidt zijn ontworpen om de processen voor het verzamelen van gegevens te verdoezelen, om welke reden dan ook worden. Maar zoals alle apps, is TikTok beperkt in wat het kan openen door de respectievelijke app stores en besturingssystemen, dus in dit opzicht verschilt TikTok niet veel van andere sociale apps.


De zorg is waar die gegevens naartoe gaan en hoe deze voor verschillende doeleinden kunnen worden gebruikt. En we weten het niet - onder de Chinese cyberbeveiligingswetten zou TikTok op verzoek zijn gebruikersgegevens met de Chinese regering moeten delen, hoewel het bedrijf heeft geprobeerd afstand te nemen van dergelijke vereisten.


Maar voor zover ik weet, is dat nog steeds het geval. Tot TikTok volledig gescheiden is van het in China gevestigde moederbedrijf ByteDance, blijven haar potentiële verplichtingen tegenover de Chinese regering bestaan ​​en we weten niet of Chinese functionarissen al om dergelijke gegevens hebben gevraagd of hoe ze die zouden kunnen gebruiken, als ze er toegang toe zouden hebben.


Het is dus moeilijk te zeggen. Zeker, terwijl het TikTok-gebruik toeneemt, is er potentieel om een ​​jonger publiek te bereiken, maar hoe comfortabel je je voelt over de processen voor het verzamelen en delen van gegevens, zal naar je mening komen. Er zijn aanwijzingen dat alles wat u in de app deelt, aan de Chinese regering kan worden doorgegeven. Wat dat betekent in het bredere schema, is moeilijk te zeggen.


Daarnaast is TikTok ook op zoek naar een versterking van haar lokale marktpositie met een nieuw ondersteuningsprogramma van $ 100 miljoen voor het MKB.


"Kleine bedrijven lopen een uniek risico omdat lokale economieën hun activiteiten staken om de volksgezondheid te beschermen. MKB's over de hele wereld doorstaan ​​deze crisis en we zijn vastbesloten om hen te ondersteunen wanneer ze weer op de been zijn en beginnen met de wederopbouw door $ 100 miljoen te verstrekken in advertentiekredieten. '


TikTok's "Back-to-Business" beurzen zijn wereldwijd beschikbaar en kleine bedrijven kunnen hier advertentietegoed aanvragen.


Het is een andere poging om TikTok beter bij het bedrijfsleven te betrekken en het potentieel ervan te maximaliseren - en met beperkte mogelijkheden, kun je verwachten dat TikTok zijn plannen voor het genereren van inkomsten versnelt, omdat het lijkt te profiteren van zijn aandacht.




21 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png