• William

TikTok's uitbreidingsplannen liggen nog steeds op schema

TikTok heeft de afgelopen zes maanden een aantal ernstige turbulentie doorstaan, nu de geopolitieke druk in de VS en India toeneemt. Het wereldwijde hoofd van het agentschap houdt echter vol dat de uitbreidingsplannen nog steeds op schema liggen.


TikTok heeft zijn toekomst in twijfel zien worden getrokken vanwege geopolitieke privacy problemen en zit zonder een chief executive officer in de VS , maar houdt vol dat zijn internationale uitbreidingsplannen nog steeds van kracht zijn.


Het door Bytedance beheerde platform verkent nieuwe markten en verbetert de beste platformervaring, vertelt het wereldwijde hoofd van het platform aan The Drum.


"De missie van TikTok om creativiteit te inspireren en vreugde te brengen, heeft ons ertoe aangezet om wereldwijd steeds sterker te worden", legt Lionel Sim uit. "We hebben en zullen veel zinvolle partnerschappen met agentschappen blijven onderhouden, en naarmate we 2021 ingaan, kijken we ernaar uit om deze vriendschappelijke relaties te onderhouden."


Volle vaart vooruit


TikTok maakte eerder gebruik van VaynerMedia om zijn marketinginspanningen op social media in de Verenigde Staten te versterken. Ondanks dat het is verboden in India, het op een na meest bevolkte land ter wereld, nadat het ministerie van Elektronica en Informatietechnologie van het land een algemeen verbod op mobiele apps van Chinese bedrijven heeft uitgevaardigd, blijft Azië-Pacific nog steeds een belangrijke regio voor TikTok vanwege de enorme diversiteit van cultuur en de opkomst van de consumptie van korte videocontent in de regio.


Dit ondanks het feit dat rivalen zoals YouTube YouTube Shorts lanceren, een korte video-ervaring vergelijkbaar met TikTok, om te profiteren van het verbod op de app in India.


Sim merkt op dat merkveiligheid en gegevens privacy belangrijke zorgen zijn bij bureaus, maar dat deze problemen van invloed zijn op alle verschillende platforms, niet alleen op TikTok. Hij benadrukt dat de veiligheid van zijn gebruikers de sleutel is tot de missie van TikTok en een topprioriteit voor zijn merkpartners.


"Wij geloven dat transparantie over onze praktijken een belangrijk onderdeel is van het opbouwen van vertrouwen en daarom hebben we onze wereldwijde Transparantie- en Verantwoordingscentra geopend voor experts en wetgevers om uit de eerste hand te zien hoe we werken aan het bouwen van een veilig en beveiligd platform voor onze groeiende en diverse gemeenschap ”, legt hij uit.


“We blijven voldoen aan de lokale wet- en regelgeving in de verschillende APAC-markten om de privacy van gegevens te beschermen. Vorige maand hebben we ons wereldwijde Transparantieverslag over de eerste helft van 2020 gepubliceerd, waarin wordt beschreven hoe we een veilig en beveiligd platform creëren voor onze diverse gemeenschap. "



Trainingsdagen


Behalve voorlichting over merkveiligheid en gegevens privacy, zegt Sim dat TikTok ook bureaus voorlicht over het aanbod en hoe ze deze effectief kunnen gebruiken. Hij merkt op dat marketeers de neiging hebben om eenvoudig content te gebruiken die is geproduceerd voor social mediaplatforms en deze opnieuw op TikTok te plaatsen - zonder de noodzaak te begrijpen van een op maat gemaakte aanpak die rekening houdt met muziek, hashtags of een actieve call-to-action.


Het platform heeft hier een proactieve benadering gekozen door trainingsprogramma's voor mediabureaus op te zetten, zodat zij de mogelijkheden voor adverteerders beter begrijpen.


“We blijven onze bureaus versterken en opleiden via een groot aantal trainingsprogramma's. In Zuidoost-Azië hebben we bijvoorbeeld TikTok Ads Academy gelanceerd, een terugkerende tweemaandelijkse reeks trainingswebinars die speciaal is gemaakt voor mediabureaus en praktijkmensen. Dit virtuele trainingsprogramma is ontworpen om mediabureaus uit te rusten met de nieuwste tips, vaardigheden en essentiële middelen om succesvolle campagnes uit te voeren, en om hun klanten te helpen het meeste uit hun advertenties met TikTok te halen, ”zegt hij.


Sim wijst op de self-serve advertising solution van het platform, aangeboden via het TikTok for Business platform. Naast de gebruikelijke opties voor het instellen van advertenties, met campagne- en advertentiegroepen, targeting opties, budget en planning, bevat het platform ook videosjablonen en automatische bewerkingstools voor marketeers om aangepaste inhoud te maken die aansluit bij de platformvereisten van TikTok. "


Hij voegt eraan toe: "Uiteindelijk hopen we een omgeving te creëren waarin merken comfortabel kunnen experimenteren, innoveren en verschillende manieren kunnen testen om in contact te komen met hun publiek."



Brand-friendly functies


TikTok werkt ook nauw samen met zijn bureau partners om innovatieve en gediversifieerde advertentieproducten te ontwikkelen die merken en hun publiek met elkaar verbinden, zegt Sim.


Augmented reality (AR) is bijvoorbeeld essentieel geworden voor adtech-platforms, vooral nu AR-ready smartphones en andere apparaten over de hele wereld toegankelijker worden. Door informatie over elkaar heen te leggen of games in een scène te introduceren, kan AR gebruikers meer interactiviteit en opties voor betrokkenheid bieden, waardoor hun ervaring met een bepaald merk mogelijk wordt verbeterd.


Sim verwijst naar de Gamified Branded Effect AR-functie als een goed voorbeeld. "Met dit effect kunnen merken gebruikers ertoe aanzetten hun gezichtsuitdrukkingen, lichaamshoudingen of andere bewegingen te gebruiken om gamified elementen van het merk te besturen en ermee te communiceren, in een sound-on-experience", zegt Sim.

8 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png