• Esther

TikTok publiceert nieuwe casestudy; Branded Hashtag Challenge

Deze week heeft TikTok een nieuwe casestudy gepubliceerd die een basisoverzicht biedt van hoe je één van de meest succesvolle campagnes op het platform kunt voeren; een Branded Hashtag Challenge.


Branded Hashtag Challenges zijn precies zoals ze klinken; merken creëren een specifieke hashtag die is gekoppeld aan een video-uitdaging, die ze vervolgens kunnen gebruiken om hun berichtenuitwisseling uit te breiden door een interactieve, boeiende videoreactiecampagne te faciliteren.

Dat is niet per se gemakkelijk, je kunt niet zomaar een idee bedenken en verwachten dat TikTok-gebruikers erin meegaan. Maar als je een interessant en boeiend idee kunt bedenken waarmee gebruikers hun eigen creatieve inslag kunnen geven, dan kan dit zeker veel doen voor het bereik en de merkbekendheid.


De casestudy gebruikt ZALORA als voorbeeld, een mode-eCommerce-platform in Azië. ZALORA probeerde TikTok te gebruiken om zijn aankomende modefestival in Singapore te promoten, dus werkte het samen met TikTok aan een merkgebonden hashtag-uitdaging om de TikTok-gemeenschap mee te krijgen.


"ZALORA's #ZStyleNow Challenge, die op de melodie van de aangepaste merkgerelateerde muziek van de campagne was afgestemd, nodigde deelnemers uit om een "Z"-handsignaal te laten zien, wat een onmiddellijke outfitverandering zou veroorzaken. Daarnaast gaf het de mogelijkheid voor gebruikers om te pronken met hun garderobe en hun innerlijke fashionista, wat perfect past bij de doelgroep die TikTok gebruikt als hun de platform voor zelfexpressie."


@zalora How many outfit changes can you do for ##Zstylenow challenge?

Can you top Jaylyn? ##sponsored ♬ Getaway - CHUNNYT


Zoals eerder gezegd, dit is niet echt eenvoudig. Je hebt een boeiend idee en de perfecte muziek nodig om meer mensen te betrekken. En zoals je in dit voorbeeld kunt zien, gebruikte ZALORA ook een financiële stimulans om verdere betrokkenheid te stimuleren, met een weggeefactie van maximaal $200 aan ZALORA-producten per winnaar.



Daarnaast heeft ZALORA ook een Brand Takeover-advertentie uitgevoerd, samen met in-app banneradvertenties. "Advertentiemateriaal werd grondig A / B getest en geoptimaliseerd met behulp van meerdere variaties, en verhoogde daardoor de bekendheid van ZALORA's Branded Hashtag Challenge, waardoor zowel nieuwe bezoekers naar de website van ZALORA én uiteindelijk nieuwe app-installaties werden geleid."


Het was dus een grote campagne, die verder ging dan de basis, maar het eindresultaat mocht er wezen. De Challenge-video's van ZALORA werden bijna een miljoen keer bekeken, waarbij 62.000 TikTok-gebruikers betrokken waren bij de hashtag en video's plaatsten voor de challenge.


De cijfers laten zien dat TikTok inderdaad een goed platform kan zijn om het bereik te maximaliseren, vooral bij jongere gebruikers. En met recente rapporten die laten zien dat het aantal TikTok-weergaven bij sommige doelgroepen nu vergelijkbaar is met YouTube, zou het de moeite waard kunnen zijn om te overwegen.


Maar afgezien van betaalde tactieken, ligt de echte truc in het achterhalen wat echt werkt bij de TikTok-gebruikers ,zodat je bereik wordt uitgebreid. De beste manier om hier grip op te krijgen, is door de app te gebruiken en rekening te houden met wat er 'trending' is op de pagina 'Ontdekken' en hoe dat kunt gebruiken voor je eigen content.


Je kunt de volledige ZALORA TikTok-casestudy hier lezen.


https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-shares-case-study-on-how-to-implement-a-branded-hashtag-campaign/579330/










5 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png