TikTok lanceert kleine cadeaus voor gebruikers onderling
TikTok heeft een nieuw initiatief gelanceerd met de naam 'Small Gestures' welke het mogelijk maakt voor gebruikers om virtuele cadeaus te sturen via een assortiment van partners. Aldus TikTok:
"By collaborating with our brand partners on this new program, we're able to give users a platform to feel connected with their friends and family through the small gesture of sending a gift to someone who might need it most. And thanks to our generous partners, these 'Small Gestures' are offered free for all TikTok users to send gifts up to three separate times."

Gratis voor de gebruiker, maar uiteraard verkapt als advertising
Een paar voorbeelden:
Een 90-dagen abonnement op Adobe Premiere Rush
1-maand gratis DashPass abonnement
90-dagen proef abonnement op Pandora
2-maanden Premium Membership voor Skillshare
Duidelijk geen fysieke producten, freemium-achtige aanbiedingen.
Om er 1 te versturen zoekt een gebruiker naar Small Gestures in de discovery tab, dan verschijnt een paarse banner en je selecteert wie je wat wil versturen.
Het doel van het programma is om in deze tijd aan anderen te denken, echter opent het ook de deur voor TikTok naar meer e-commerce activiteiten
We hebben TikTok al zien testen met eCommerce tools en external linking options om meer omzet te kunnen, en ondertussen lanceert het een influencer marketplace

Een slimme zet van TikTok om te onderzoeken waar de omzet groei allemaal zou kunnen zitten voor het platform
Het "small gestures' programma is momenteel alleen nog in de US aanwezig