• William

TikTok heeft transparantie aangekondigd betreffende moderatie, datapraktijken en algoritmecode

TikTok heeft aangekondigd dat het zijn moderatie, gegevenspraktijken en algoritmecode zal gaan onthullen om concurrentie aan te moedigen, en gaf een uithaal naar Facebook en zijn geschiedenis m.b.t. het uitschakelen van concurrerende apps.


TikTok-CEO Kevin Mayer noemde het sociale netwerk in een bericht dat woensdag werd gepubliceerd en zei dat TikTok concurrentie verwelkomt, maar alleen als het eerlijk is.


“We denken dat eerlijke concurrentie ons allemaal beter maakt. Aan degenen die concurrerende producten willen lanceren, zeggen we 'bring it on'. Facebook lanceert zelfs een ander copycat product, Reels (gekoppeld aan Instagram), nadat hun andere copycat Lasso snel faalde, ”schreef Mayer. "Maar laten we onze energie richten op eerlijke en open concurrentie ten dienste van onze consumenten, in plaats van kwaadaardige aanvallen van onze concurrent, namelijk Facebook, vermomd als patriottisme en ontworpen om een ​​einde te maken aan onze aanwezigheid in de Verenigde Staten"


De uithaal naar Facebook komt uren voordat Facebook CEO Mark Zuckerberg zal verschijnen op een Big Tech hoorzitting naast Apple, Amazon en Google om te onderzoeken of deze bedrijven de antitrustwetten hebben overtreden door hun overnames.


Hoewel TikTok niet met antitrustproblemen is geconfronteerd, heeft de app te maken gehad met dreigementen om in de Verenigde Staten te worden verbannen. De beweging van TikTok om zijn algoritmen bekend te maken, zou een manier kunnen zijn om deze verboden te vermijden.


"We zullen niet wachten tot er regelgeving komt, maar in plaats daarvan heeft TikTok de eerste stap gezet door een transparantie- en verantwoordingscentrum te lanceren voor moderatie en gegevenspraktijken", schreef Mayer. “Experts kunnen ons moderatiebeleid in realtime observeren en de daadwerkelijke code onderzoeken die onze algoritmen aanstuurt. Hiermee zijn we de branche een stap voor en moedigen we anderen aan dit voorbeeld te volgen. ”


Digitale trends nam contact op met TikTok om meer te weten te komen over het Transparantie- en verantwoordingscentrum en wanneer het voor het publiek beschikbaar zou zijn. We zullen dit verhaal bijwerken wanneer we iets horen.


Facebook publiceert regelmatig zijn eigen transparantierapporten, waaronder overheidsverzoeken om gebruikersgegevens, inhoudsbeperkingen en gegevens over hoe het platform actie onderneemt tegen schending van inhoud. Het zegt echter weinig over de daadwerkelijke codes die worden gebruikt om deze informatie te bepalen.

8 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png