TikTok gaat AR lens introduceren

TikTok is bezig met de lancering van Augmented Reality ad format als extra advertentie format in de lijn met Instagram en Snapchat.


Het "AR brand effect" advertentie maakt het mogelijk voor TikTok gebruikers om visuele effecten van adverteerders toe te voegen aan hun TikTok videos die interactie hebben met de fysieke omgeving om hun heen.


Een creator kan bijvoorbeeld interactie aangaan met bijvoorbeeld een adverteerders mascotte die door de kamer stuitert.


De advertenties zijn klikbaar en voorzien van muziek die speelt terwijl de gebruiker de video schiet.





De exacte naam van het advertentie product zal nog gaan veranderen voor de launch, maar de wereldwijde uitrol staat gepland in het derde kwartaal van dit jaar.


Aldus TikTok:

“We’re always exploring new ways to bring creativity and joy to our community. Creative effects are a fun way for our users to express themselves and for brands to bring an interactive element to their campaigns with branded creative effects,”


“We’re experimenting with ways we can continue making this a valuable experience for brands, and will share more details when we have them.”


Dit nieuwe advertentie product zet TikTok 1 op 1 tegenover Snapchat’s Sponsored Lens and Word Lenses augmented reality formats en Instagram’s AR filters,


TikTok biedt al een product met de naam Branded Effect, welke gebruikers een 2D animated lens toevoegen aan hun videos die getriggert kunnen worden met hand bewegingen


TikTok maakt in razend tempo nieuwe ad producten die populair zijn gebleken bij andere social networks


ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png