• William

TikTok deelt een overview van zijn analytics tools

Ja, TikTok blijft onder een cloud, en ja, er zijn voortdurende zorgen over de processen voor het delen van gegevens en moderatie. Voor sommigen betekent dat dat ze de app helemaal zullen vermijden, maar veel anderen zoeken nog steeds naar manieren om de populariteit van het videoplatform aan te boren, en in het bijzonder het bereik ervan bij een jonger publiek.


Hoe je TikTok bekijkt, hangt af van je eigen perceptie van de verschillende problemen die aan de orde zijn, en je zorgen daarover, maar voor degenen die hun TikTok aanwezigheid willen maximaliseren, heeft TikTok deze week een aantal nieuwe tips gepubliceerd over hoe je het beste kunt gebruiken van zijn analysetools, die beschikbaar zijn op TikTok Pro-accounts.

De eerste stap is natuurlijk om over te schakelen naar een Pro account, u kunt dit doen door:


Open vanaf uw profielpagina het tabblad Privacy en instellingen


Kies "Beheer mijn account"


Tik op "Overschakelen naar Pro account"


Van daaruit moet u de categorie voor uw pro account selecteren; 'Creator' of 'Zakelijk'. Je voert dan de onderwerpcategorie voor je profiel in en eventuele aanvullende details zoals gevraagd (meestal basis), en dat is alles, je hebt nu een TikTok Pro account.


Je hebt toegang tot TikTok analyses vanuit de app of op de desktop:


'Zodra u bent overgeschakeld, vindt u uw analyses op de pagina' Pro account 'van uw instellingen. Op het bureaublad kunt u de Analytics pagina openen door met uw muisaanwijzer over uw profielfoto in de rechterbovenhoek van uw scherm te bewegen en op "Bekijk Analytics." U kunt uw Analytics ook rechtstreeks naar uw computer downloaden en exporteren wanneer u TikTok opent vanaf uw desktopapparaat. "


Dat is een handige opmerking voor bedrijven, waardoor ze meer manieren hebben om hun TikTok aanwezigheid vanuit hun thuisbasis te beheren.


Zoals je in de bovenstaande screenshots kunt zien, zijn er drie elementen voor TikTok-analyse:


Overzicht: het gedeelte Overzicht geeft een algemeen overzicht van de prestaties van uw account in de loop van de tijd. "Je ziet het totaal aantal keren dat je video's zijn bekeken, het aantal gebruikers dat je account volgt en het aantal keren dat je profiel is bekeken."


Inhoud - Hier kun je een lijst zien van je uploads van de afgelopen zeven dagen, in volgorde van nieuwste naar oudste video's. Je kunt ook video's zien die populair zijn in je account. "Dit zijn de negen beste video's met de snelste groei in weergavecijfers in de afgelopen zeven dagen."


Volgers - En het laatste tabblad is 'Volgers', dat uw aantal volgers in de loop van de tijd weergeeft, zodat u trends in de groei van het publiek kunt zien. Je hebt ook toegang tot een overzicht van het totale aantal likes, reacties en shares dat je video's hebben ontvangen.


Zoals bij alle sociale platforms, bieden de analysegegevens van TikTok richtlijnen over hoe u uw prestaties kunt verbeteren en uw inhoudsinspanningen kunt maximaliseren.


Hoewel TikTok opmerkt dat:


"We raden u aan bij het beoordelen van uw analyses rekening te houden met het totaalplaatje van uw videoprestaties in de loop van de tijd. Veel factoren bepalen hoe inhoud wordt aanbevolen in de 'For You' feed, dus geen enkele betrokkenheidsstatistiek is noodzakelijkerwijs belangrijker dan een andere, terwijl u onderzoekt hoe uw video's optreden. "


Inderdaad, TikTok heeft onlangs ook een overzicht gegeven van hoe het feed algoritme werkt, en het is belangrijk om de sleutelfactoren te begrijpen die het beschouwt als indicatief voor relevantie en / of populariteit bij het werken aan het verbeteren van uw prestaties.

10 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png