• William

TikTok creators zeggen dat ze niet overstappen op Instagram Reels

Een week na de lancering wordt Instagram Reels al geconfronteerd met onzekerheid onder het publiek dat het probeert te winnen, omdat sommige TikTok creators zeggen dat ze niet van plan zijn om binnenkort de sprong naar het platform te maken.


Volgens een onderzoek onder influencers, uitgevoerd door marketingbureau Fanbytes, zei 75% van de TikTok creators dat werd ondervraagd dat ze hun inhoud niet naar Instagram Reels zouden verplaatsen, en zei dat Reels in wezen een kloon van TikTok is. Digital Trends sprak vorige week met een half dozijn videomakers en kreeg vergelijkbare feedback. Makers zeiden dat TikTok de voorkeur verdienende algoritmen heeft, evenals de felbegeerde "For You" pagina, waar inhoud de mogelijkheid heeft om meer aandacht te trekken, viraal te gaan en het publiek exponentieel te laten groeien.

Reels launch in de VS kwam het ogenschijnlijk perfecte moment - net toen TikTok tegengas kreeg van president Donald Trump, die heeft gedreigd de app te verbieden vanwege bezorgdheid over de veiligheid en de verbinding met China, als deze niet wordt verkocht aan een Amerikaanse koper.


Ondanks de grote overeenkomsten tussen de twee apps (beide laten gebruikers videoclips samen naast muziek en effecten bewerken), mist Reels veel van TikTok's gewaardeerde bewerkingsfuncties en is aanzienlijk korter: Reels-video's stoppen na 15 seconden, terwijl TikTok's zo lang kunnen zijn als een minuut. Reels-video's zijn ook moeilijk te vinden op de Instagram-app. Rollen zijn te vinden op de Verkennen pagina, maar ook op de feed of Stories van een gebruiker, waardoor het moeilijk is om te weten of de inhoud die je op Instagram ziet Reels is of gewoon een normale videopost. Op TikTok is alle inhoud van hetzelfde type en gebruikt het kunstmatige intelligentie om video's aan te bevelen waarvan het denkt dat je die leuk zult vinden.


Een Twitter gebruiker wees erop dat de meerderheid van de Reels-video's die op de Explore pagina van Instagram werden getoond, afkomstig waren van geverifieerde accounts, wat in tegenstelling tot TikTok, waar elke gebruiker, groot of klein, kan worden weergegeven.


Dit is niet de eerste keer dat het moederbedrijf van Instagram, Facebook, probeert te concurreren met TikTok, de snelst groeiende app ter wereld met meer dan 2 miljard downloads. Vorige maand sloot Instagram zijn eerste zelfstandige TikTok kloon, Lasso, af nadat het geen publiek had gelokt. En wat we tegenwoordig kennen als Instagramverhalen, werd voor het eerst gepopulariseerd door Snapchat.


Volgens de enquête die woensdag werd gepubliceerd en voor het eerst werd gerapporteerd door Dexerto, zijn sommigen nog steeds van plan om het platform in hun algemene sociale strategie op te nemen, ook al aarzelen makers om meteen naar Reels te gaan. Hoewel videomakers roem kunnen vinden op één app, worden ze aangemoedigd om over alle platforms heen te stappen in een poging een sterkere aanhang te kweken.


Talentagenten en digitale managementgroepen zijn ook van mening dat het te vroeg is om te zeggen of Reels op dezelfde manier een hit zal worden onder Gen Z als TikTok, maar erken dat Instagram een ​​paar voordelen heeft: het is betrouwbaar, het bestaat al een lange tijd , en de app is niet het doelwit van de Amerikaanse overheid. Toch is het nu duidelijk dat jongere generaties, makers en kijkers TikTok niet zullen opgeven, tenzij het uit hun handen wordt gewrongen.

12 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png