• William

Sommige brands hebben nu op Snapchat toegang tot eigen merkprofielen

Hoewel de functie momenteel alleen als een bètastart voor geselecteerde merken wordt geïntroduceerd, bevestigde Snapchat dat het de bedoeling is dat alle bedrijven tegen het einde van het jaar toegang hebben tot merkprofielen.


Snapchat merkprofielen werken als bestemmingspagina's voor geselecteerde merkvideo-inhoud, merk-AR-lenzen en als een virtuele in-app-winkel voor die merken die met Shopify werken.


"We bouwen aan een toekomst waarin de Snapchat gemeenschap in contact kan komen met bedrijven van elke omvang in de verscheidenheid van producten op onze service", zegt Carolina Arguelles, Snapchat's wereldwijde productmarketingmanager.


Merkprofielen lijken veel op openbare profielen die vorig jaar zijn gemaakt om spraakmakende makers en influencers originele shows in de app te laten hosten. Merkprofielen profiteren van dezelfde functies als openbare profielen, maar krijgen ook toegang tot een unieke set webtools waarmee beheerders van buiten de mobiele app kunnen maken en beheren.


Snapchat gebruikers kunnen merkprofielen vinden en zich erop abonneren via zoeken, QR-codes en gesponsorde brand content. Zodra ze zich hebben geabonneerd, zien gebruikers updates van dit merk in Discover en kunnen ze meer AR-lenzen van het merk ontdekken in Lens Explorer.


Snapchat heeft bevestigd dat 15 bedrijven zullen deelnemen aan de bètatest. De rest wordt de komende weken bekend gemaakt:


Ben & Jerry’s


Candy Crush


Dior


Gucci


Headspace


Kylie Cosmetics


L’Oréal Paris


Louis Vuitton


Prada


Ralph Lauren


Target


Tim Hortons


Too Faced (by Estee Lauder)


Universal Pictures


VSCO

8 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png