• William

Snapchat lanceert een nieuwe campagne om het potentieel voor zakelijke promoties te benadrukken

Snapchat heeft deze week een nieuwe campagne gelanceerd om het potentieel van zijn platform voor bedrijfspromoties te benadrukken, met een reeks spraakmakende advertentie-executives die commentaar geven op hun ervaringen in het verbinden met doelgroepen via de app.

De campagne bevat endorsements van onder meer Blake Stuchin, de vice-president van Digital Development bij de NFL, Sadira Furlow, de VP van Marketing bij Frito Lay en Maria Milenkova van Starling Bank, die elk de voordelen bespreken van het gebruik van Snap om verbinding te maken met de volgende generatie mediaconsumenten - of 'The Snapchat Generation' zoals Snap ze heeft genoemd.


De campagne heeft ook een eigen minisite, die meer aanbevelingen bevat, evenals een reeks casestudy's die verder benadrukken hoe verschillende bedrijven Snap gebruiken om verbinding te maken met hun target markets.


Er zijn enkele interessante elementen hier, met name de focus op hoe jonger publiek Snapchat gebruikt om verbinding te maken.


Zoals opgemerkt door Charlotte Swead, een marketingmanager bij Depop:


'Het gaat niet langer om engagement, het gaat eigenlijk om interactie.'


De belangrijkste push van de campagne is inderdaad 'hyperbetrokkenheid', waarbij vrienden Snap gebruiken om waardevolle informatie opnieuw te delen met hun goede vrienden. Dat omvat promotiemateriaal dat is samengesteld in overeenstemming met het gebruik van Snap. In wezen laat de campagne door middel van verschillende casestudy's zien hoe merken die de tijd nemen om te begrijpen en promoties op te zetten die verband houden met het gedrag van Snap gebruikers, meer magnetische, resonante campagnes kunnen opzetten die een hoog potentieel voor delen zien via mond-tot-mondreclame.


Dat zal natuurlijk voor elk merk anders zijn, en de tijd nemen om dat niveau van diepgaande kennis van het platform te krijgen, vereist wel een investering. Maar met zoveel casestudy's en voorbeelden die hier worden aangeboden, is het misschien de moeite waard om de tijd te nemen om deze nieuwste bronnenlijst door te nemen om beter te peilen of Snapchat geschikt is voor uw volgende promotie.


De app groeit (nu tot 238 miljoen dagelijkse actieve gebruikers) en het publiek wordt ook ouder en beweegt zich naar alle nieuwe uitgavenbeugels. Hoewel Snapchat mogelijk niet het brede bereik van Facebook biedt, kan het een krachtigere vorm van interactieve goedkeuring mogelijk maken, die de merkbekendheid onder uw doelgroep zou kunnen vergroten.


Check 'Snapchat Generation' mini-site here


8 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png