• Esther

Snapchat heeft Dynamic Product Ads gelanceerd

Snapchat heeft Dynamic Product Ads gelanceerd, welke gemaakt zijn voor bedrijven om hun eCommerce business nog makkelijker te maken op Snapchat.


Door de COVID-19 lockdowns hebben veel bedrijven hun eCommerce business snel moeten vergroten om aan de vraag van de consument te kunnen voldoen.

Volgens de IMRG (Interactive Media in Retail Group), zijn de online sales het hoogst in 10 jaar.


Vanaf afgelopen woensdag kunnen adverteerders in de UK automatisch gegenereerde wereldwijde Snapchat advertenties, gebaseerd op catalogi met honderdduizenden producten, plaatsen in meerdere internationale markten


DPA maakt het mogelijk om hun producten en diensten te laten zien in een professionele layout, maar wel helemaal aangepast aan hun eigen format. Volgens Snapchat zullen de DPA's, die overigens gratis zijn, de adverteerders veel tijd schelen. Niet alleen in het creatieve proces, maar ook op administratief gebied, waardoor adverteerders makkelijker meetbare campagnes kunnen uitvoeren.


DPA is nu voor bijna iedereen beschikbaar en Snapchat werkt aan een sterk partnerschap met ondermeer 4C, Smartly.io en Brainlabs. adidas, Farfetch en Topshop zijn enkele van de eersten die DPA hebben kunnen testen en de resultaten waren veelbelovend.


Rob Seidu, senior director, media-activering, Europa bij adidas zei: "In het kielzog van de COVID-19-epidemie heeft adidas haar digitale activiteiten verder versneld. Met eCommerce als belangrijkste focus voor ons in 2020 en daarna, zijn we verheugd om Snapchats DPA in beta te testen, in het VK, Duitsland, Frankrijk en Nederland. Binnen enkele weken zagen we een groei van 52 procent in ROAS (Return on Ad Spend) en we hebben onze investering vervolgens vergroot. De lancering van DPA's stelt ons in staat om onze doelgroep, Gen Z en de Millennials, te bereiken met relevante content. "


Gareth Jones, CMO bij Farftech, voegde toe: "In de nasleep van van COVID-19 hebben we verschuivingen gezien in de manier waarop consumenten omgaan met e-commerce. Mensen gaan steeds vaker winkelen op hun telefoon op hun mobiele telefoons, een trend waarvan we verwachten dat hij doorzet. Als gevolg hiervan hebben we onze e-commerce marketingactiviteit opnieuw ontworpen bedrijven te helpen en de consumenten beter te kunnen bedienen. "De relatie van Farfetch met Snapchat heeft onze activiteit in de hele funnel getransformeerd en geeft ons een uniek publiek in meerdere markten. We hebben tijdens de testperiode veel te danken gehad aan DPA's en we hebben aanzienlijk succes gezien dat zich heeft vertaald in hoogwaardige klanten en uiteindelijk transacties. ”


https://mobilemarketingmagazine.com/snapchat-launches-dynamic-product-ads-adidas-farfetch-and-topshop-among-early-users-







5 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png