• William

Pinterest publiceert gegevens over toenemend eCommerce gedrag

Pinterest heeft deze week enkele nieuwe inzichten gepubliceerd over de opkomst van online boodschappen doen tijdens de COVID-19-pandemie.


Volgens Pinterest:


"Vóór de pandemie deden de meesten van ons boodschappen in de winkels. Niet meer waar. Sinds de crisis is begonnen, hebben we steeds vaker gemaskerde helden opgeroepen die voor bezorgdiensten werken om onze boodschappen te halen. Naar schatting heeft 50% van alle Amerikaanse consumenten nu online gekocht, maar liefst 40% meer dan vorig jaar."


Dat is toch geen verrassing? We kunnen niet fysiek naar winkels gaan en we hebben boodschappen nodig, dus meer mensen winkelen online.


Dat is natuurlijk logisch, maar het is interessant om na te denken over de toekomstige implicaties hiervan en hoe dat zich zou kunnen verhouden tot breder eCommerce-gedrag in de toekomst.


Zoals Pinterest opmerkt:


"eMarketer voorspelt dat de door COVID-19 geleide aanpassing" een blijvende stapsgewijze verandering zal veroorzaken "in de e-commerce van supermarkten. Kopers die nog nooit hadden geprobeerd online boodschappen te kopen, zullen zich meer op hun gemak voelen, zegt het onderzoeksbureau."


Naarmate meer mensen online proberen te kopen, zullen meer mensen er ook de voorkeur aan geven, en dat kan leiden tot een bredere verschuiving in al het eCommerce-gedrag. Er is nog geen specifiek bewijs voor die verschuiving, maar aangezien de e-commerce-activiteit de afgelopen twee decennia toch gestaag is gestegen, lijkt het logisch dat de COVID-19-vergrendelingen die trend alleen maar zullen verergeren.


Dit is belangrijk om op te merken en zal voor veel bedrijven in de toekomst een toenemende focus worden.


Met betrekking tot Pinterest-activiteit merkt Pinterest met name op dat het aantal online aankopen dat het voor supermarkten deed, in maart met bijna 70% steeg, maand op maand.

Pinterest merkt ook op dat Pinners eerder technische gebruikers zijn dan algemene consumenten, terwijl ze gemiddeld ook meer uitgeven.


Dat biedt supermarkten directe kansen om verbinding te maken via receptpennen en dergelijke. Maar echt, zoals opgemerkt, is de bredere eCommerce-trend hier interessanter.


We zullen de volledige impact hiervan enige tijd niet kennen, zodra we weer normaal kunnen leven, maar de gegevens wijzen op een aanzienlijke groei van eCommerce-gedrag in de toekomst, wat veel bedrijven zou kunnen dwingen hun aanpak opnieuw te beoordelen . Facebook introduceert winkels, Pinterest biedt een evoluerend scala aan eCommerce-verbindingsopties en andere platforms zijn ook op zoek naar in-stream koophulpmiddelen.


Als deze verschuivingen gelden, zelfs marginaal, kunnen deze opties steeds belangrijker worden en nieuwe manieren bieden om consumenten te ontmoeten waar ze naar op zoek zijn.


Het lijkt logisch dat ze dat in ieder geval tot op zekere hoogte zullen blijven doen, en het zal interessant zijn om te zien wat dat betekent voor het koopgedrag van consumenten.


De onmiddellijke focus ligt op economisch herstel, maar het volgende element dat in de gaten moet worden gehouden, is hoe de consumentenactiviteit al dan niet verandert na de pandemie.

6 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png