• William

Pinterest heeft shopping experience en mogelijkheden om inkomsten te genereren verbeterd

De op afbeeldingen gebaseerde social platform Pinterest heeft zijn shopping experience en de mogelijkheden om inkomsten te genereren verbeterd vóór de allerbelangrijkste feestdagen. Nieuwe advertentietechnologie tools voor Britse pinners en adverteerders zullen voor het eerst zeer contextuele ad experiences op het platform mogelijk maken, waardoor ‘elke pin shoppable’ wordt.


Wat verandert Pinterest?


Pinterest stelt zich volledig open voor adverteerders, omdat het zijn aanbod wil commercialiseren door advertenties op meer locaties toe te staan ​​en meer inzicht in de advertentieprestaties te bieden.


Specifiek gericht op het VK, stelt de e-commerce functionaliteit consumenten in staat om aankopen te doen in een huis of mode pin rechtstreeks vanaf een winkeltabblad in de zoekresultaten of vanuit borden (door de gebruiker gespecificeerde verzamelingen pins).


Lenscamera visueel zoeken wordt ook ingeschakeld om advertenties binnen shoppable pins toe te staan, en Britse leden krijgen toegang tot winkelspots - een samengestelde lijst met goederen die is samengesteld door uitgevers en makers zoals Stylist en The Anna Edit.


Afzonderlijk zullen door de VS geverifieerde verkopers en Shopify retailers verbeterde inzichten in advertentieconversies ontdekken om de prestaties van hun betaalde en organische Pinterest content beter te kunnen meten.


In aanmerking komende Amerikaanse adverteerders krijgen ook de mogelijkheid om hun best presterende pins te bekijken om de verkoop te stimuleren en om organische pins om te zetten in advertenties.


Adverteerders kunnen ook bijhouden hoe het publiek het aankoop pad doorkruist, van paginabezoeken tot het toevoegen van items aan het winkelwagentje en uiteindelijk het punt van aankoop.


Waarom het uitmaakt


Pinterest heeft nu wereldwijd 400 miljoen gebruikers verzameld, met het VK als de drukste markt buiten de VS.


Met deze groei meldt Pinterest een toegenomen vraag naar shopping functies, waarbij het aantal gebruikers dat een aankoop doet om een ​​aankoop te doen, in de eerste helft naar 50% is gestegen.


In een blogpost schreef het platform: ”In een jaar waarin meer mensen dan ooit online zullen shoppen voor de feestdagen, kan Pinterest die ervaring repliceren voor consumenten en retailers door middel van samengestelde collecties en visuele ontdekkingen. We bouwen een plek om online te winkelen, niet alleen een plek om te kopen. "


Pinterest is naar voren gekomen als een van de belangrijkste begunstigden van lock down, met een wereldwijde engagement die een recordpiek bereikte, zoekopdrachten met meer dan 60% op jaarbasis en een besparing van 40%.


Met name in het VK zijn de zoekopdrachten met 55% gestegen op jaarbasis en is het aantal boards met 52% gestegen in dezelfde periode.


Dit weerspiegelt de internationale stand van zaken waar de bordcreatie is gestegen naar een recordhoogte, met een sprong van 60% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.


Door agressiever commerciële kansen na te jagen, positioneert Pinterest zich als een concurrent van Instagram Shopping, dat sinds de lancering in 2018 een voorsprong heeft in het VK.

6 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png