• William

Pinterest gaat op zijn eigen manier om met de presidentsverkiezingen

Nu de presidentsverkiezingen snel in aantocht zijn, lijkt Pinterest erop gebrand een stap terug te doen van het groeiende rumoer in een poging ervoor te zorgen dat zijn platform 'een plek blijft voor inspiratie en positiviteit'.


De social mediadienst heeft de afgelopen twee jaar al een verbod op politieke advertenties ingesteld, maar deze week kondigde het verdere maatregelen aan om sommige soorten politieke inhoud te beperken, aangezien 3 november nadert.


In een bericht op zijn site op donderdag 3 september zei het bedrijf dat het zijn toewijding versterkt om geverifieerde verkiezingsgerelateerde inhoud te leveren, terwijl het tegelijkertijd aanbevelingen beperkt die zijn gekoppeld aan inhoud zoals politieke memes en slogans. Pinterest zei dat het ook automatisch aanvullen van zoekopdrachten en zoekgidsen voor specifieke verkiezingsgerelateerde termen zal uitschakelen.


In de toekomst zal het ook legitieme bronnen naar voren schuiven, dus wanneer mensen zoeken naar onderwerpen als 'hoe te stemmen' of de namen van de presidentskandidaten, 'zal het' een banner laten zien die leidt naar Vote.org, een niet- partijdige bron waar u zich kunt registreren om te stemmen, de registratiestatus kunt controleren, een stembiljet bij afwezigheid kunt krijgen en meer. "


Er worden ook meer bronnen voor stemmen toegevoegd aan het tabblad Vandaag van Pinterest, een bron van dagelijkse inspiratie met samengestelde onderwerpen en trending ideeën.


In zijn bericht zei het bedrijf dat het geen inkomsten zal genereren met verkiezingsgerelateerde inhoud, dus het zal geen advertenties weergeven als iemand zoekt naar veelgebruikte op verkiezingen gerichte termen zoals 'stembureau' en 'stemmen', evenals de namen van de presidents- of vice-presidentskandidaten.


Pinterest erkent dat het bestrijden van verkeerde informatie op een druk online platform een ​​zeer complexe taak is en zei dat het hulp zocht van experts en organisaties, waaronder netwerkanalysebedrijf Graphika.


Volgens datasite Statista had Pinterest in het tweede kwartaal van dit jaar wereldwijd 416 miljoen maandelijkse actieve gebruikers (tegenover 300 miljoen een jaar eerder), waarvan 96 miljoen in de VS.


De aankondiging van Pinterest komt terwijl andere social mediabedrijven maatregelen nemen voor wat al zeer omstreden verkiezing is, waarbij ze allemaal blijven worstelen met verkeerde informatie en andere dubieuze inhoud die op hun platforms terechtkomt.


Facebook kondigde deze week bijvoorbeeld aan dat het in de week voorafgaand aan de presidentsverkiezingen zal stoppen met het accepteren van nieuwe politieke advertenties als onderdeel van de inspanningen om verkeerde informatie op zijn site in zo'n cruciale periode tegen te gaan. In een blogpost zei Facebook baas Mark Zuckerberg dat het de beslissing had genomen, omdat er in de laatste dagen van een verkiezing niet genoeg tijd zou zijn om nieuwe claims aan te vechten. Het introduceerde ook een nieuwe doorstuurlimiet op zijn Messenger-service om de verspreiding van verkeerde informatie te stoppen.

6 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png