• William

Onderzoek naar evoluerende trends op Facebook: Glocal community

Facebook heeft een nieuwe reeks rapporten gepubliceerd die kijken naar veranderende digitale mediatrends tijdens de COVID-19-pandemie.


De rapporten zijn gebaseerd op een combinatie van interne gegevensinzichten van Facebook, onderzoeksinzichten in opdracht en onderzoek door derden, in totaal met antwoorden van meer dan 34.000 consumenten.


En ze belichten enkele zeer relevante datapunten voor digitale marketeers - Facebook heeft vijf belangrijke trends geïdentificeerd:


Safer Shopping - Met betrekking tot nieuwe winkelmaatregelen om de verspreiding van COVID-19 en de verschuiving naar e-commerce te beperken


Mindful Wellness - Meer mensen wenden zich tot kalmerende recreatieve activiteiten om de stress van de situatie tegen te gaan


Glocal Community - De pandemie heeft gemeenschappen dichter bij elkaar gebracht, wat heeft geleid tot een toename van de steun voor lokale bedrijven


Generatie Z's regeneration - De pandemie heeft de steun van Gen Z voor goede doelen versterkt


Connected Convenience- Meer mensen vertrouwen op berichten om in contact te blijven, ook met merken


Elk van deze trends heeft betekenis voor merkmarketing. Je kunt het volledige rapport van Facebook hier lezen, maar hieronder vind je een infographic met de belangrijkste punten binnen de derde shift - 'Glocal Community' en de toenemende steun voor lokale bedrijven.


4 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png