• William

Nieuw overzicht van advertentiesysteem Facebook

Wilt u weten hoe Facebook-advertenties werken en hoe u het beste bereik en de beste resultaten voor uw bedrijf krijgt?


Nu meer organisaties op zoek zijn naar online opties om contact te leggen met consumenten, proberen veel mensen de details van de advertentiesystemen van Facebook beter te begrijpen. Om hierbij te helpen publiceerde Facebook deze week een nieuw overzicht van hoe zijn advertentiesysteem werkt als onderdeel van de serie "Goede vragen, echte antwoorden".


Hier volgt een overzicht van de belangrijkste punten.


Ten eerste merkt Facebook op dat het twee sleutelfactoren gebruikt om te bepalen welke advertenties gebruikers moeten laten zien:


Doelgroeptargeting, geselecteerd door adverteerders, en bepaalt welke mensen in aanmerking komen om elke advertentie te zien


Het veilingproces voor advertenties, dat is gebaseerd op een reeks factoren met betrekking tot de biedprijs, individuele gebruikersbetrokkenheid en advertentiekwaliteit


Het eerste punt is relatief eenvoudig - zoals uitgelegd door Facebook:


"Ten eerste kiezen adverteerders hun doelgroep via onze zelfbedieningstools. Doelgroepen worden gemaakt op basis van categorieën zoals leeftijd en geslacht, en acties die mensen uitvoeren op onze apps, zoals het liken van een Facebook-pagina of het klikken op een advertentie. Adverteerders kunnen ook ze gebruiken informatie over hun doelgroep, zoals een lijst met e-mails of mensen die hun website hebben bezocht, om een ​​aangepast publiek of een soortgelijk publiek op te bouwen. "


U kunt dus de diepgaande tools voor doelgroeptargeting van Facebook gebruiken, op basis van hun profiel en gedragsinformatie met betrekking tot het gebruik en de gegevens van Facebook, of u kunt uw eigen publieksinformatie uploaden en kijken om ze te targeten, of mensen met vergelijkbare eigenschappen, via Facebook-systemen .


Lookalike Audiences kan in dit opzicht een bijzonder krachtige optie zijn. Met Lookalikes kunnen de systemen van Facebook de profielgegevens van uw bestaande e-mail of klantenlijst matchen met andere profielen op Facebook, om mensen te vinden die dezelfde interesses en eigenschappen delen. De nauwkeurigheid van lookalikes hangt af van de hoeveelheid gegevens die u aan het systeem van Facebook verstrekt en varieert van publiek tot publiek, maar ze kunnen een goede manier zijn om mensen te bereiken die vergelijkbaar zijn met degenen die al interesse in uw producten hebben getoond.


Maar hier worden Facebook-advertenties complexer.


Nadat u uw doelgroep heeft gekozen en uw advertentie heeft ingediend, beslist Facebook op basis van deze berekening wie de promotie daadwerkelijk ziet door de beste match voor elke individuele gebruiker te bepalen:


Elke Facebook-gebruiker heeft een reeks advertenties die elke keer dat hij inlogt kan worden weergegeven, op basis van het bovengenoemde targetingproces. Op basis van de in aanmerking komende advertenties bepaalt Facebook vervolgens voor elke gebruiker een 'winnaar' op basis van:


Adverteerdersbod - hoeveel geld u uitgeeft aan uw Facebook-advertenties - hoe meer u toewijst, hoe meer dit bijdraagt ​​om te bereiken


Geschatte actieratio - Facebook schat de waarschijnlijkheid dat elke gebruiker actie onderneemt op een advertentie, op basis van een reeks factoren met betrekking tot hun individuele gedrag


Advertentiekwaliteit - Facebook meet dit op basis van feedback van gebruikers (bijv. Hoeveel mensen uw advertentie melden of verbergen) en "beoordelingen van attributen van lage kwaliteit" (te veel tekst in het beeld van de advertentie, sensationele taal, betrokken lokaas).


Van deze drie elementen kunt u het eerste en het laatste punt bepalen: u bepaalt hoeveel u wilt uitgeven en de advertentiekwaliteit is gebaseerd op een reeks technische en objectieve factoren, waarbij de laatste moeilijk te adviseren is in algemene zin.


Geschatte actieratio is een meer variabele factor, die grotendeels buiten uw controle ligt, maar niet helemaal.


"Om de geschatte actieratio te vinden, voorspellen machine learning-modellen de waarschijnlijkheid van een bepaalde persoon om de gewenste actie van de adverteerder te ondernemen, op basis van het bedrijfsdoel dat de adverteerder voor zijn advertentie selecteert, zoals het verhogen van het bezoek aan hun website of het stimuleren van aankopen. Om dit te doen, onze modellen houden rekening met het gedrag van die persoon op en buiten Facebook, evenals andere factoren, zoals de inhoud van de advertentie, het tijdstip van de dag en interacties tussen mensen en advertenties. "


Je hebt dus duidelijk geen controle over wat mensen doen op of buiten Facebook. Maar u kunt Facebook hierover meer context geven, aangezien het betrekking heeft op uw bedrijf.


Bij het bepalen van gebruikersgedrag houdt Facebook rekening met:


Dingen die een persoon doet tijdens het gebruik van Facebook-apps, zoals klikken op een advertentie of een bericht leuk vinden.


Dingen die een persoon buiten Facebook doet die bedrijven met ons delen via onze Business Tools, zoals een website bezoeken, een product kopen of een app installeren.


De zakelijke tools waarnaar Facebook hier verwijst, zijn onder meer de Facebook-pixel, die helpt om Facebook meer contextuele gegevens te verstrekken op basis van de acties die mensen op uw website ondernemen:


"Wanneer iemand uw website bezoekt en een actie onderneemt (bijvoorbeeld iets kopen), wordt de Facebook-pixel geactiveerd en wordt deze actie gerapporteerd. Wanneer er steeds meer conversies plaatsvinden op uw website, wordt Facebook beter in het weergeven van uw advertenties aan mensen die meer zijn waarschijnlijk bepaalde acties ondernemen "


Dus het toevoegen van de Facebook Pixel aan uw website kan helpen om uw advertentieprestaties te verbeteren door ervoor te zorgen dat Facebook mensen kan targeten die uw website hebben bezocht en / of degenen die in het verleden van u hebben gekocht - of mensen die vergelijkbare eigenschappen delen met degenen die hebben.


Dus hoewel u de statistiek van de geschatte actieratio niet significant kunt beïnvloeden, omdat deze is gebaseerd op individueel gedrag, kunt u Facebook beter informeren over mensen die sneller actie ondernemen door de Pixel op uw site te installeren, die vervolgens de advertentie kan verbeteren prestatie.


Naast deze opmerkingen biedt Facebook ook enkele extra tips:


Advertenties met het hoogste bod winnen niet altijd de veiling. Advertenties met lagere biedingen winnen vaak als ons systeem voorspelt dat een persoon eerder op hen reageert of constateert dat ze van hogere kwaliteit zijn.


Facebook verkoopt de gegevens van mensen niet aan adverteerders of iemand anders


Facebook gebruikt de inhoud van de sms-berichten of de microfoon van mensen niet om advertenties te informeren of om te veranderen wat ze zien in de nieuwsfeed


Dus Facebook luistert niet naar uw privégesprekken, hoe vaak het ook lijkt. Er is een reeks verklaringen over hoe het zou kunnen zijn om je interesses te bepalen rond gesprekken die je voert, maar Facebook heeft herhaaldelijk opgemerkt, zelfs onder ede, dat het dit niet doet.


Kortom, de advertentie-actie van Facebook maakt gebruik van een reeks factoren die worden bepaald door de systemen van Facebook, en veel daarvan zijn moeilijk te beïnvloeden. Maar er zijn bepaalde manieren waarop u de prestaties van uw Facebook-advertenties kunt verbeteren.


Goed advertentiemateriaal is echt de sleutel, zorg ervoor dat u berichten maakt die resoneren met uw doelgroep, maar deze andere factoren zullen ook helpen het bereik en de respons te verbeteren.




7 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png