• William

Instagram laat nieuwe adverteerders advertenties maken zonder te linken naar Facebook pagina

Dit lijkt een interessante verandering op Facebook.


Zoals gerapporteerd door AdWeek, staat Instagram nu nieuwe adverteerders in sommige regio's toe om Instagram-advertentiecampagnes te maken zonder te hoeven linken naar een Facebook pagina.


Volgens Instagram:


"U kunt nu Instagram-advertenties maken zonder dat u op Facebook aanwezig bent. Als u voor het eerst een bericht promoot van uw zakelijke Instagram-account, hoeft u geen verbinding te maken met een Facebook-advertentie-account of Facebook-pagina."


De belangrijkste voorwaarde is hier 'voor de eerste keer' - de meeste Instagram-adverteerders hebben hun profiel al gekoppeld aan Facebook Ad Manager, zoals vereist, en die bedrijven hoeven nu niet de optie te hebben om hun Instagram-profiel los te koppelen van hun Facebook-pagina, en hebben nog steeds de capaciteit om advertenties weer te geven.


Bedrijven die ervoor kiezen om hun advertenties alleen op Instagram weer te geven, hebben uiteraard niet de capaciteit om dit via hun Facebook-advertentieaccount te beheren. In plaats daarvan moeten ze hun advertentiecampagne uitvoeren en de advertentieprestaties rechtstreeks op Instagram volgen.


Om uw Instagram-bericht onafhankelijk van Facebook te promoten, moeten bedrijven:



Ga naar je profiel


Tik op het bericht dat je wilt promoten


Tik onder de afbeelding van het bericht op 'Promoten'


Vul de details van uw promotie in door zaken als 'Bestemming' (waar mensen naartoe te sturen), 'Doelgroep' (wie u wilt bereiken), 'Budget' (hoeveel u dagelijks wilt uitgeven) en 'Duur' (hoe lang wilt dat uw promotie loopt). Tik op 'Volgende' als je deze gegevens hebt ingevuld


Tik op 'Promotie maken' onder 'Beoordeling' om uw promotie te voltooien.



Instagram merkt op dat de optie in dit stadium alleen beschikbaar zal zijn voor nieuwe Instagram-adverteerders in de VS en Turkije.


Facebook heeft er schijnbaar jaren aan gewerkt om ervoor te zorgen dat zakelijke Instagram- en Facebook-accounts zijn gekoppeld en dat alle promoties via een gecentraliseerd platform worden uitgevoerd.


Dus waarom de richting veranderen?


Zoals AdWeek opmerkt, hebben sommigen gespeculeerd dat de recente reactie tegen The Social Network vanwege het feit dat ze de zorgen rond haat zaaien niet heeft aangepakt, achter deze nieuwe update zit.


Vorige week riep een coalitie van burgerrechtenorganisaties in de VS grote adverteerders op om hun uitgaven voor Facebook-advertenties in juli te onderbreken, om een ​​bericht naar het bedrijf te sturen dat het gebrek aan actie niet goed genoeg is.

The North Face was het eerste grote merk dat zich bij de zaak aansloot, maar zoals veel commentatoren opmerkten, was The North Face aanvankelijk niet van plan om ook zijn Instagram advertentiecampagnes op te schorten in overeenstemming met zijn toezegging (sindsdien is aangekondigd dat het zijn advertenties op beide platforms).


Dat wijst op een mogelijke reden voor deze splitsing: als Facebook speling begint te zien over zijn beleidsbeslissingen, hoeft Instagram misschien niet te verliezen door associatie,ook al zijn beide eigendom van Facebook.


Instagram vertelde AdWeek dat dit niet de reden was voor de verandering, en merkte op dat het al maanden in ontwikkeling is.


Toch is het moeilijk om een ​​andere logica achter de optie voor te stellen, vooral, zoals opgemerkt, aangezien Facebook adverteerders zo lang heeft aangezet om hun aanwezigheid op Facebook en Instagram te koppelen. Facebook heeft aanzienlijke voordelen bij het tot stand brengen van dergelijke links, waaronder verbeterde datatracking, targeting voordelen, geïntegreerde functionaliteit, enz. Het opsplitsen ervan lijkt veel meer back-end werk - maar misschien is Facebook er gewoon naar op zoek om ervoor te zorgen dat het in staat is om advertentiedollars te maximaliseren door het verwijderen van de Facebook-pagina-verbinding als vereiste.


Hoe dan ook, het is alleen beschikbaar in de Verenigde Staten en Turkije en er is in dit stadium geen bericht over verdere geplande uitbreiding.

11 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png