• Esther

LinkedIn voegt nieuwe retargeting-opties en simpelere campagne-integratie toe aan Audience Network

LinkedIn heeft laten weten dat zij enkele nieuwe retargeting-opties, waarmee bedrijven mensen kunnen bereiken die interactie hebben gehad met hun vorige video- en Lead Gen Form-advertenties hebben toegevoegd. Gelijktijdig maakt het het uitbreiden van marketingcampagnes naar het doelgroepennetwerk makkelijker.


Als eerste geeft LinkedIn nu adverteerders de mogelijkheid om mensen die interactie met hun video-advertenties en Lead Gen Form-advertenties hebben gehad te retargeten. De optie zorgt ervoor dat merken opnieuw contact kunnen maken met hen die bewust interactie hebben gehad via eerdere acties. Dit kan een goede manier zijn om te profiteren van die aandacht en die vast te houden. Daarnaast zal LinkedIn adverteerders mensen ook laten retargeten op basis van hoe lang ze naar eerdere video-advertenties hebben gekeken. En kunnen adverteerders mensen die een Lead Gen-formulier hebben geopend of ingevuld ook retargeten. "Als voorbeeld, wanneer je een video-advertentie draait over een aankomend evenement, dan kun je de mensen die de video-advertentie voor 75% hebben bekeken, uitnodigen om zich te registreren met een gesponsorde advertentie." TechCrunch melde al eerder dat er in verband met de COVID-19 lockdowns meer videobetrokkenheid is, deze verandering sluit hier goed bij aan. Hoeveel uw engagement zal stijgen hangt af van wat voor soort bedrijf u heeft, en hoogstwaarschijnlijk ook van uw video content zelf, maar deze optie is zeker de moeite waard om te overwegen én om mee te experimenteren, om zo mogelijk het beste uit uw campagne te halen. LinkedIn heeft op Audience Netwerk aangegeven dat ze ernaar streven om het voor bedrijven makkelijker te maken om 'met één klik' meer aandacht te krijgen via hun netwerk.

"Met onze vertrouwde apps en uitgevers, waaronder Flipboard, Microsoft News en MSN.com, kunt u campagnes met gesponsorde inhoud leveren die tot 25% meer bereik en tot 9x meer maandelijkse interacties opleveren voor LinkedIn-leden die actiever zijn binnen ons Audience Network." Microsoft News en MSN.com zijn beide van Microsoft, en Microsoft is tevens ook eigenaar van LinkedIn, dus het is een logisch gevolg dat zij zullen worden toegevoegd aan hun Audience Network. Daarbij moet wel verteld worden dat Microsoft enige tijd geleden zijn team van journalisten (van Microsoft News en MSN) heeft ontslagen en dat AI de taken van de journalisten heeft overgenomen. Wat uiteindelijk de kwaliteit en betrouwbaarheid van deze pagina's kan schaden.


Natuurlijk zijn dit niet de enige partner sites binnen het LinkedIn Audience Network, maar het is wel opvallend aangezien LinkedIn ervoor heeft gekozen specifiek deze sites te highlighten in hun aankondiging. LinkedIn breidt zijn mogelijkheden voor videoretargeting ook uit naar campagnes van het Audience Network. Daarnaast probeert LinkedIn meer zekerheid te geven voor ad campagnes en presatatie data door een partnerschap aan te gaan met Intergral Ad Science en Pixelate. "Onze nieuwe platformbrede pre-bid-integratie met Integral Ad Science biedt automatisch een extra laag van merkbescherming en contextuele merkveiligheid voor alle advertenties, en onze Pixalate-integratie zal alle uitgevers scoren en filteren op basis van ongeldig verkeer."

Bedrijven hebben al veel mogelijkheden om de controle te houden over waar hun advertenties gezien worden via Audience Network en de nieuwe toevoeging zal extra zekerheid geven dat hun berichten niet geassocieerd zullen worden met twijfelachtige sites. Retargeten kan een krachtige optie zijn, gebruikers aanspreken die eerder interesse hebben getoond in uw aanbod, terwijl het de mogelijkheid heeft om uw campagne gemakkelijker te verspreiden over het Audience Network. Het blijft natuurlijk wel afhankelijk van hoe u het gebruikt.

Als het u lukt de juiste mensen te bereiken zal de extra vertoning zeker zorgen voor meer brand awareness.


https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-adds-new-retargeting-options-and-simplified-campaign-integration-t/579078/

11 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png