• William

LinkedIn's publiceert guide over het gebruik advertentietools brand building en lead generation

Bent u gefocust op het opbouwen van een merk of het genereren van meer leads in uw marketinginspanningen?


U kijkt ongetwijfeld naar een combinatie van beide, maar wat is de optimale balans en hoe kunt u campagnes in kaart brengen die idealiter beide doelen bereiken?


Dat is de focus van de nieuwste "Brand and Demand Playbook van LinkedIn, die een reeks tips en opmerkingen biedt over het gebruik van LinkedIn om de twee doelen binnen één campagnestroom te bereiken.


En die balans is belangrijk - zoals uitgelegd door LinkedIn:


"Een onderzoek van het Institute of Practitioners in Advertising toont aan dat de optimale balans tussen merk en vraag in zowel digitale als traditionele marketing een 60/40 verdeling is: 60% branding, 40% directe respons. Zo zorg je voor een optimale impact als het gaat om op prijszettingsvermogen, bewustzijn en verkoop. "


En LinkedIn kan, zo wijst het erop, dat faciliteren binnen een enkele, verbrede campagnestroom. De gids geeft een overzicht van de verschillende LinkedIn-advertentietools, en waar ze allemaal passen in het bredere proces:

Het belangrijkste doel van de gids is om een bredere reikwijdte te bieden van hoe uw campagnes meer elementen in-stream zouden moeten bevatten, waardoor de doelen voor zowel lead generatie als merkopbouw op een meer inclusieve, gecoördineerde manier worden bereikt.

LinkedIn biedt ook een reeks casestudy's om de push te ondersteunen, waardoor u meer inzicht krijgt in hoe u de advertentietools van het platform precies kunt gebruiken om zowel merkopbouw- als conversiedoelen te bereiken.

Echt, er is hier niet veel uniek inzicht, hoewel er enkele interessante opmerkingen zijn over het bereik van het publiek van LinkedIn en advertentietools die kunnen helpen bij uw platformbenadering.


De gids bevat ook deze aanwijzer over een komende analysefunctie:


"Binnenkort introduceren we inzichten over bedrijfsbetrokkenheid, zodat marketeers zoals jij ervoor kunnen zorgen dat je de juiste mensen bereikt binnen doelaccounts, zowel op LinkedIn als op je website. Met deze inzichten kun je je uitgaven richten op accounts die weinig bekend zijn of betrokkenheid en geef prioriteit aan zeer betrokken accounts voor meer conversiegerichte campagnes. "


Dat zou kunnen helpen bij het targeten van uw LinkedIn-advertenties, en de informatie hier is goed gepresenteerd en zou het gemakkelijker kunnen maken om te begrijpen waar LinkedIn-marketing in uw bredere digitale bereik en promotie-inspanningen past.


Dus hoewel er geen echte eye-opening nieuwe gegevensinzichten of details zijn opgenomen, is het nog steeds een waardevolle gids, en als je LinkedIn overweegt voor je advertentie-inspanningen, is het zeker de moeite waard om te bekijken, omdat het kan helpen om je aanpak te begeleiden.



U kunt here het "Brand and Demand Playbook" van LinkedIn downloaden.

6 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png