Linkedin publiceert inzicht in Covid-19 trends

Ook Linkedin komt met haar onderzoek naar engagement en gebruik tijdens Covid-19

Zonder grote verassing is 1 van de uitkomsten een grote stijging van posts met de referentie corona of Covid-19, maar ook zeker veel stijging in het subject "working from home"


Interessanter is het om te zien hoe die engagement eruit ziet en waar de groei zit.

Linked heeft dit gedeeld in een insights report en daar zitten interessante trends tussen





aldus Linkedin


"The coronavirus posts that got the most engagement were about how companies were stepping up to help relief efforts, in ways big and small."


Met name de combinatie tussen Covid-19 en content gerelateerd aan " hoe het een bedrijf kan helpen" scoren hoog

Dezelfde trends zijn zichtbaar in de 'working from home' topics





Deze "working from home" topics hebben zelfs een nog hogere engagement


"In March, WFH posts in Asia-Pacific and North America saw roughly 50% more engagement than the average post. So far in April, engagement has skyrocketed in Asia-Pacific — with WFH posts getting 165% more engagements than usual."


Nog specifieker, heeft Linkedin een lijst gepubliceerd van specifieke woorden die het meest voorkomen





Interessant om eens het onderzoek na te lezen en je communicatie op Linkedin hieraan te testen


Het hele onderzoek staat hier.  

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png