Linkedin "Dwell Time" en hoe het de timeline gaat beïnvloeden

Linkedin heeft een nieuwe rapport gepubliceerd over zogeheten "dwell time"

"Dwell time" berekent feitelijk hoe lang elke gebruiker kijkt naar een update of link.


Deze nieuwe bevindingen wordt geïntegreerd in het algoritme van Linkedin voor de timeline.


Aldus LinkedIn:


"At a high level, each update viewed on the feed generates two types of dwell time. First, there is dwell time “on the feed,” which starts measuring when at least half of a feed update is visible as a member scrolls through their feed. Second, there is dwell time “after the click,” which is the time spent on content after clicking on an update in the feed."

Linkedin probeert hiermee de logica aan te tonen en te integreren in de timeline welke laat zien dat sommige content door gebruikers logischerwijs op klikt , of helemaal nooit op gaat klikken.





Het is een extreem belangrijke update aan het alogoritme welke zeker effect gaat hebben op de content die gebruikers wel of niet gaan zien.

"We train our machine learning models to predict several quantities for each possible click and viral action (click, react, comment, share). The outputs of these models are then synthesized into a single score using a weighted linear combination. Finally, this score is used to perform a point-wise ranking of all the candidate updates."

We zijn nieuwsgierig naar welke effecten het gaat hebben.


Keep you posted

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png