• William

Instagram zal hard optreden tegen influencers die geen commerciële partnerschappen bekendmaken

Na een recent onderzoek door de Britse Competition and Markets Authority heeft Instagram gezworen meer te doen om consumenten te beschermen door ervoor te zorgen dat influencers commerciële relaties binnen hun berichten bekendmaken.


In het VK en in veel andere landen zijn influencers verplicht om commerciële afspraken te markeren door hun berichten te taggen met #ad of #sponsored. Maar de CMA heeft ontdekt dat velen dit niet doen. Hierdoor zou Instagram zelf juridische stappen kunnen ondernemen - en om dit te voorkomen, heeft Instagram gezworen om meer actie te ondernemen op gesponsorde berichten.


Instagram is van plan het probleem op twee fronten aan te pakken:


Ten eerste wil Instagram een ​​nieuwe prompt toevoegen waarvoor influencers moeten bevestigen of ze incentives hebben ontvangen om een ​​product of dienst te promoten voordat ze hun bericht kunnen publiceren


Instagram ontwikkelt ook nieuwe algoritmen om potentiële advertentie content te detecteren. Het zou dan proberen het relevante bedrijf te waarschuwen en hen te informeren over de platformregels.


Dit is een al lang bestaande zorg - Instagram werkt al jaren aan het aanpakken van problemen rond de juiste openbaarmaking in influencer marketing. In 2017 heeft het platform een ​​optie toegevoegd om een ​​zakenpartner in uw bericht te taggen, om daar meer duidelijkheid over te geven.

Maar zoals opgemerkt, houden veel gebruikers zich nog steeds niet aan de regels - en zelfs als mensen de relevante tags daadwerkelijk toevoegen, voldoen de meeste nog steeds niet aan de specifieke wettelijke vereisten.


Uit een recent onderzoek is gebleken dat meer dan driekwart van de influencer promoties op Instagram de #ad- of #sponsored verbergt buiten de hoofdtitel, wat betekent dat gebruikers de tekst moeten openen om de tags te zien. Volgens de regelgeving moeten influencer marketing labels prominent genoeg zijn zodat consumenten ze gemakkelijk zullen opmerken, en als je ze lager verbergt, is dit mogelijk nog steeds in strijd met de officiële regels en kunnen ze ook onder de loep worden genomen.


Echt, alle influencer / merk partnerschappen, in alle regio's, zouden verplicht moeten zijn om de partnertag te gebruiken, en ik vermoed dat Instagram daar uiteindelijk naartoe zal gaan. Maar op dit moment verbindt het platform zich er alleen toe om het komende jaar meer informatietools uit te rollen, en het is niet duidelijk of de nieuwe maatregelen vooralsnog in alle regio's van toepassing zullen zijn.


Maar als u influencer promoties gebruikt, is het misschien de moeite waard om uw processen aan te scherpen en ervoor te zorgen dat u duidelijkheid verschaft over partnerschappen voorafgaand aan de nieuwe push. De details zijn misschien onduidelijk, maar we weten wel dat er verandering op komst is, en de verwachtingen rond dergelijke zullen waarschijnlijk zeer binnenkort worden opgevoerd.

16 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png