• Esther

Instagram test nieuw format voor content weergave




Zoals te zien is hierboven, screenshot gedeeld door Giorgio Nardini, verschijnen de nieuwe aanbevelingen in de hoofdfeed, met aparte tabbladen voor 'Voorgestelde' en 'Oudere' berichten. De 'Oudere' vermelding brengt je terug naar berichten die je al hebt gezien.


Instagram heeft bevestigd dat het dit formaat test met een klein aantal gebruikers:

'Wanneer je meedoet aan de test, wordt dit weergegeven nádat je alle berichten in je feed hebt gezien. Zodra je de melding 'Je bent helemaal op de hoogte' hebt ontvangen en er doorheen hebt gescrold, heb je de optie om voorgestelde berichten te bekijken of om terug te gaan naar oudere berichten die je al gezien hebt.'


De gesplitste lijst verschijnt pas nadat je alle nieuwe berichten van je connecties hebt gezien, het neemt dus niet de feed over, . Je hebt dan de mogelijkheid om suggesties te zien of door te gaan met berichten die je hebt gezien.


In 2018 was Instagram hier eigenlijk al met begonnen te het testen, maar dan in een ander format.



Zoals je hier kunt zien, kun je, zodra je op de melding 'All Caught Up' klikt, blijven scrollen om berichten te zien die je misschien leuk vindt, of tikken om terug te gaan naar oudere berichten van contacten die je al gezien hebt. In de reeds bestaande variant was er geen gesplitste feed, dus wanneer je de aanbevolen berichten had bekeken, moest je helemaal naar boven scrollen om de oudere berichten weer te kunnen zien. De nieuwe versie maakt het gemakkelijker om de aanbevelingen van Instagram te bekijken, maar ook gemakkelijk om weer terug te schakelen naar je traditionele feed.


Zoals eerder gezegd wordt dit format maar bij enkele gebruikers getest, de kans is dus klein dat je hem in het wild voorbij hebt zien komen.


Het zou een goede manier kunnen zijn voor Instagram om gebruikers meer betrokken te houden, door meer profielen te markeren die lijken op de profielen die ze al volgen kunnen de aanbevelingen van Instagram soms ook wat dramatisch zijn - zoals sommigen hebben opgemerkt, en mensen door rabbitholes met vele bijzondere complottheorieën leiden, iets waar het platform nog wel even mee bezig moet.


Het kan ook zeker voordelen opleveren voor bedrijven, vooral omdat Instagram meer richting eCommerce aan het bewegen is. Wanneer mensen Instagram gaan gebruiken om specifieker te browsen en te winkelen, zouden meer aanbevelingsoppervlakken verkopers in contact kunnen brengen met geïnteresseerde kopers, door vergelijkbare items en trends te markeren die aansluiten bij hun eerdere zoekopdrachten.


Het is niet bekend of het formaat nog breder zal worden uitgerold, maar zodra wij meer weten, zullen we het zeker met jullie delen!

https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-new-format-for-recommended-content-listings-below-the-all/579256/

7 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png