• William

Instagram is begonnen met testen van shopping tags in post captions

Instagram wil de focus meer op eCommerce leggen en is begonnen met testen van een reeks nieuwe, in-stream shopping-tools, waaronder winkels en de uitbreiding van shopping-tags.


Zoals opgemerkt door social media-expert Matt Navarra (via Oriol Salvador), hebben sommige Instagram-profielen nu de mogelijkheid om productlabels toe te voegen in hun postbijschriften, die je, wanneer je erop tikt, naar een 'shoppable' productpagina leiden.


Instagram heeft de optie getest met een kleine groep accounts in de VS die momenteel de Checkout-functie kunnen gebruiken.


Het is een interessante toevoeging, die een andere manier biedt om Instagram-gebruikers door uw producten te laten bladeren. Zoals opgemerkt, kunnen bedrijven al Shopping-tags gebruiken, die worden weergegeven in afbeeldingen van berichten, maar dit zou gebruikers in wezen in staat stellen om te dubbelen, waardoor u in elk bericht nog een klikbare link krijgt.


Maar het is nog niet overal verkrijgbaar. Het kan misschien toegankelijker worden zodra Instagram winkels uitrolt, maar op dit moment is het nog steeds vrij beperkt.


Het is een andere overweging om in gedachten te houden voor Instagram, dat waarschijnlijk meer nadruk zal krijgen naarmate meer mensen eraan wennen dat ze producten van hun feeds kunnen kopen.

7 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png