• William

Hoe het algoritme van TikTok werkt, uitgelegd door TikTok

Ondanks verschillende controverses betreffende zijn eigenaar Bytedance, moderation beleid en groei tactieken. Ondanks deze zorgen werkt TikTok heel hard om te laten zien dat het niets te verbergen heeft, dat het een transparant bedrijf is dat gebruikers kunnen vertrouwen. Het heeft een nieuw Transparency Center in LA toegevoegd, waar mensen kunnen langskomen om te zien hoe het zijn beleid handelt, het de toegang tot gebruikersgegevens beperkt om mogelijk misbruik te beperken, en het heeft onlangs een in de VS gevestigde CEO aangesteld.


Deze week heeft TikTok geprobeerd een ander niveau van transparantie te bieden, door precies uit te leggen hoe het algoritme voor aanbevelingen werkt en hoe video's grip krijgen op het platform, of niet.

Zoals uitgelegd door TikTok:


"Wanneer je TikTok opent en in je For You-feed terechtkomt, krijg je een reeks video's te zien die zijn afgestemd op je interesses, waardoor je gemakkelijk content en videomakers kunt vinden die je leuk vindt. Deze feed wordt aangedreven door een aanbevelingssysteem dat content levert aan elke gebruiker die waarschijnlijk interessant is voor die specifieke gebruiker. "


TikTok schetst hier de details van dat aanbevelingssysteem, maar in wezen zijn dit de belangrijkste factoren.


De belangrijkste stuurprogramma's die bepalen welke video's in de feed van elke gebruiker worden weergegeven, zijn:


Gebruikersinteracties - TikTok-factoren in de video's die u leuk vindt en / of deelt, de accounts die u volgt, de opmerkingen die u plaatst en de inhoud die u maakt. Dus als je bijvoorbeeld clips plaatst met een bepaalde hashtag, is de kans groter dat je inhoud met dezelfde tag in je stream ziet.


Video-informatie - Dit kan details bevatten zoals bijschriften, specifieke geluiden en liedjes, en opnieuw hashtags.


Apparaat- en accountinstellingen - Kleinere beïnvloedende factoren zijn zaken als uw taalvoorkeur, uw landinstelling en uw mobiele apparaattype. TikTok zegt dat deze factoren worden overwogen om een ​​optimale presentatie te geven, maar dat ze niet hetzelfde gewicht krijgen als de vorige twee.


Het algoritme van TikTok is dus vergelijkbaar met het algoritme dat op de meeste andere sociale platforms wordt gebruikt - het houdt rekening met de inhoud waarmee je bezig bent en probeert je vervolgens meer van hetzelfde te laten zien. Je zou denken dat reageren meer gewicht zou toevoegen en je zou meer inhoud van dat account zien, terwijl je je met bepaalde hashtag-trends bezighoudt, zal je waarschijnlijk meer voorbeelden krijgen.


Geen goed inzicht daar, dat is zoals je zou verwachten. Maar TikTok deelt nog enkele andere aandachtspunten voor uw strategische berekeningen.


"Een sterke indicator van interesse, zoals of een gebruiker van begin tot eind een langere video bekijkt, krijgt meer gewicht dan een zwakke indicator, zoals of de kijker en maker van de video zich in hetzelfde land bevinden."


Dus mensen die je video's tot het einde bekijken, vergroten je potentieel om een ​​groter bereik te zien.


"Om dingen op gang te helpen, nodigen we nieuwe gebruikers uit om categorieën van interesse te selecteren, zoals huisdieren of reizen, om aanbevelingen te helpen afstemmen op hun voorkeuren. Hierdoor kan de app een eerste feed ontwikkelen en zal hij aanbevelingen gaan polijsten op basis van je interacties met een vroege reeks video's. "


Net als bij andere platforms zal TikTok proberen nieuwe gebruikers te matchen met relevante inhoud, gebaseerd op interesses.


'Uw For You-feed wordt niet alleen gevormd door uw betrokkenheid via de feed zelf. Wanneer u bijvoorbeeld besluit om nieuwe accounts te volgen, helpt die actie ook om uw aanbevelingen te verfijnen, evenals het verkennen van hashtags, geluiden, effecten en trending topics op het tabblad Ontdekken. "


Nogmaals, dit is waarschijnlijk duidelijk, maar er wordt rekening gehouden met alle gebruikersacties. Als u naar iets zoekt, houdt dat rekening met uw aanbevelingen. Dus als je broer je telefoon in handen krijgt en gekke video's zoekt, zie je mogelijk gevolgen voor de feed-feed.


"Diversiteit is essentieel om een ​​bloeiende wereldwijde gemeenschap in stand te houden, en het brengt de vele hoeken van TikTok dichter bij elkaar. Daartoe kom je soms een video tegen in je feed die niet relevant lijkt voor je uitgesproken interesses of een groot aantal likes verzameld. Dit is een belangrijk en opzettelijk onderdeel van onze benadering van aanbeveling: door een diversiteit aan video's in uw For You-feed te plaatsen, krijgt u extra mogelijkheden om nieuwe inhoudscategorieën tegen te komen, nieuwe videomakers te ontdekken en nieuwe perspectieven te ervaren en ideeën terwijl u door uw feed bladert. "


Dit is misschien een minder nuttige opmerking, maar hoe dan ook interessant. TikTok zal in wezen geselecteerde video's presenteren, ondanks hun betrokkenheid of de status van de maker, om de feed te diversifiëren. Hoe belangrijk een element is, is moeilijk te zeggen, maar het is waarschijnlijk geen belangrijke overweging.


Maar dit is misschien wel de belangrijkste versnapering uit het algoritme-overzicht van TikTok:


"Hoewel een video waarschijnlijk meer views krijgt als deze wordt gepost door een account dat meer volgers heeft, omdat het account een groter aantal volgers heeft opgebouwd, is noch het aantal volgers, noch of het account eerdere goed presterende video's heeft gehad, directe factoren in het aanbevelingssysteem. "


Dat is anders dan bij andere platforms. In wezen zegt TikTok dat de prestaties uit het verleden en de profielstatus helemaal niet in het algoritme worden meegenomen. Gebruikers met een hoog profiel zullen onvermijdelijk meer bereik krijgen, omdat meer mensen hen volgen, maar TikTok gebruikt individuele videostatistieken en betrokkenheid om inhoud te laten zien.


TikTok streeft er in wezen naar om u meer van de inhoud die u leuk vindt te laten zien, op basis van uw activiteit, waarbij elk afzonderlijk bericht onafhankelijk wordt beoordeeld, in lijn met uw genoteerde interesses.


TikTok geeft geen details over hoeveel elk van deze elementen precies wordt gewogen, maar de aanwijzingen hier leggen veel uit waarom je ziet wat je doet in je TikTok-feed.


Voor marketeers kan dat helpen om meer inzicht te krijgen in hoe u uw TikTok-video's kunt maximaliseren:


Elke video telt onafhankelijk


Door je af te stemmen op trending interesses, kun je in contact komen met meer gebruikers


Het kan helpen als kijkers je clips tot het einde hebben bekeken


Er zijn hier geen exacte wetenschappelijke aanwijzingen, maar dit zijn de belangrijkste overwegingen.

11 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png