• William

Moederbedrijf van Snapchat, Snap, heeft aangekondigd een ​​kantoor in Singapore te gaan openen

Het moederbedrijf van Snapchat, Snap, heeft aangekondigd om een kantoor in Zuidoost-Azië in Singapore te openen om haar aanwezigheid in Azië te versterken.


Australië is de grootste groeimarkt van het platform in APAC; Snap beweert dat meer dan 5,4 miljoen gebruikers kunnen worden bereikt via een Snap Ad campagne van meerdere weken in het Oceanische land. Het land is ook waar het APAC-hoofdkantoor van het platform zit.


India komt op de tweede plaats met meer dan 6 miljoen, dan Nieuw-Zeeland met meer dan een miljoen, meer dan 600.000 in Indonesië en meer dan 400.000 in de Filippijnen.


Creatief directeur van Snap, Jeff Miller, vertelde The Drum eerder dat Snap zich weliswaar voornamelijk heeft beziggehouden met het vergroten van het bewustzijn met campagnes in de APAC-regio, maar dat het in de lagere marketingfunnel is gaan duiken voor directe respons en reclame in Australië en Nieuw-Zeeland.


In SEA zei Snap dat het zijn activiteiten in het afgelopen jaar heeft opgevoerd. Het heeft gelokaliseerde augmented reality (AR) lenzen en creatieve tools geïntroduceerd voor vakanties zoals Chinees Nieuwjaar, Thaipusam, Vesak Day en Kartini Day, evenals evenementen zoals het Java Jazz-festival en wedstrijden van de Football Association of Malaysia tegen Thailand en Indonesië.


Het heeft ook promotionele aanbiedingen en strategische partnerschappen met Vivo en telecomproviders, waaronder Indosat en Maxis.


Snap heeft ook meerdere Lens Studio-workshops voor beginners gegeven aan lokale middelbare scholen en universiteiten, waaronder Sunway en Taylor's universiteiten in Maleisië en de Universiteit van Indonesië, om de ontwikkeling van AR-vaardigheden in de regio te ondersteunen


Het platform heeft Anubhav Nayyar, voormalig senior directeur en hoofd van Asia Pacific of Viber, aangesproken om het kantoor in Singapore te leiden en zijn plannen in SEA uit te voeren. Hij zal de rol van directeur van SEA-marktontwikkeling vervullen en rapporteren aan Nana Murugesan, de directeur van het internationale marktteam van Snap.


“We zijn enthousiast over de mogelijkheid om ons bedrijf te laten groeien in Zuidoost-Azië. Het is een van de meest levendige en cultureel diverse delen van de wereld. We zijn geïnspireerd door de reacties van onze gemeenschap in deze regio die visueel communiceren met hun goede vrienden en familie, ”

Aldus Jared Grusd, de chief strategy officer bij Snap.


In april rapporteerde Snap een jaarlijkse stijging van 20% in het aantal dagelijkse actieve gebruikers en een omzetgroei van 44%, waarmee een sterke prestatie in het eerste kwartaal werd afgerond.


Op jaarbasis stegen de dagelijkse actieve gebruikers met 20% tot 229 miljoen, een stijging van 5% ten opzichte van het vierde kwartaal van 2019. De inkomsten stegen met 44% op jaarbasis tot $ 462 miljoen, terwijl de reclame verder vertraagde in het kwartaal.


Snap zei ook dat de pandemie voor meer advertentie-engagement zorgde en meldde eind maart een piek in video- en spraakoproepen van 50%, vergeleken met eind februari. Snapchatters kregen 50% meer sms'jes, snaps stegen 44%. Advertentie engagement bij app-installaties steeg met 36%, terwijl er eind maart ook een algemene stijging van 19% was in vergelijking met eind februari.

5 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png