Grote daling advertentie inkomsten social media

De advertentie inkomsten gaan een grotere klap krijgen dan de recessie van 2008/2009 is de verwachting uit een groot onderzoek gedaan door Cowen & Co

Het onderzoek gedaan door "the Interactive Advertising Bureau " ondervroeg 390 media inkopers, media planners, and brand executives in de USA over hun adverteer plannen voor de rest van 2020. De groep representeert 650 bedrijven die werkzaam zijn in digital advertising en marketing.


Het onderzoekt toont aan dat bijna een kwart tijdelijk is gestopt met adverteren in het 2de kwartaal. 46% heeft aangegeven dat ze de budgetten hebben gereduceerd . De impact

voor het 2de half jaar is een meer bescheiden budget dan gepland.




Van de onderzoeksgroep geeft 44% aan dat de impact groter zal zijn dan de 2008/2009 crisis.


De getallen erachter geeft aan dat de begrote budgetten met 33% zijn aangepast naar beneden.

Voor mei en juni wordt nog eens een verlaging van 28% verwacht.


Google en Facebook samen zien een val van meer dan 44 miljard over 2020


Voor 2020, Google zijn verwachting komt hiermee op $127.5 miljard, totaal $28.6 miljard . Facebook zijn verwachting blijft steken op $67.8 miljard voor het jaar , totaal $15.7 miljard lager.


De verlaging komt nadat Facebook een statement gaf dat ze de advertentie business naar beneden zag schieten, het totale gebruik van Facebook is wel omhoog, het volume van berichten ging 50% omhoog


In 2021 voorziet Facebook weer een grotere groei ( 23% yoy ) naar 83 miljard.


Ook de andere partijen verwachten een verlaging. Twitter verlaagt met 18% (verwachte omzet $3.2 miljard) Snap ad sales verwachting $1.66 miljard, 30% lager.


Heel erg benieuwd hoe dit uiteindelijk eruit gaat zien.


ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png