• William

Google: evoluerend winkelgedrag in 2020

Kerstmis is slechts 70 dagen verwijderd en het kerstinkopenseizoen loopt al op.


En gezien de impact van 2020, zal elk bedrijf proberen zijn kansen zo goed mogelijk te maximaliseren binnen deze periode. Om hierbij te helpen, heeft Google een nieuwe gids van 27 pagina's gepubliceerd over evoluerend winkelgedrag, gebaseerd op zoektrends, samen met advies over hoe bedrijven hun promoties hierop kunnen afstemmen.


U kunt de volledige gids hier downloaden, maar hieronder vindt u een overzicht van de belangrijkste punten.


De gids belicht vijf belangrijke trends waarvan marketeers op de hoogte moeten zijn, en geeft voor elk een diepgaande analyse.


De eerste is een langere shopping cycle; Google zegt dat 62% van de Amerikaanse shoppers van plan is eerder dit jaar met kerstinkopen te beginnen om te voorkomen dat er mensenmassa's zijn en daardoor wellicht items mislopen.


"Dit betekent dat retailers de gebruikelijke tijdlijnen voor Cyber ​​Monday en Cyber ​​Week moeten heroverwegen om shoppers te helpen die al op zoek zijn naar speciale aanbiedingen en deals in oktober."


Ik bedoel, mensenmassa's lijken misschien minder een probleem dan normaal, maar het bredere punt is dat mensen al op zoek zijn naar vakantieartikelen, en in toenemende mate doen ze dit online. Wat ook heeft geleid tot een verandering in wat mensen zoeken bij retailers.

Google adviseert brands om verder te denken dan de gewone 'big shopping days' en om deals en kortingen aan te bieden om de exposure te maximaliseren.


De groei van e-commerce is ook de sleutel tot het volgende punt van Google: 69% van de Amerikaanse shoppers is van plan om tijdens de feestdagen meer online te winkelen dan in voorgaande jaren.


Dat is logisch gezien social distancing , maar het betekent ook dat er veel nieuwe digitale shoppers op de markt zullen komen.


"Vanwege deze algemene trend in de richting van online winkelen dit jaar, zullen winkeliers bereid moeten zijn om nuttige, probleemloze winkelervaringen te bieden aan meer mensen die voor het eerst online winkelen."


Google adviseert brands om ervoor te zorgen dat hun digitale processen worden gestroomlijnd en vereenvoudigd, en om de mobielvriendelijkheid van hun site te testen via de tool 'Test My Site'.


Google merkt ook op dat consumenten steeds vaker online naar informatie zoeken, niet in de winkel.

Google merkt ook op dat zoekopdrachten naar "beschikbaar bij mij in de buurt" jaar-op-jaar met meer dan 100% zijn gestegen, terwijl zoekopdrachten naar "thuis bezorgd" over de hele wereld met meer dan 3.000% zijn toegenomen.


De trends zijn duidelijk: u moet ervoor zorgen dat uw online vermeldingen compleet zijn en alle relevante zoektermen vermelden, terwijl u ook inspeelt op evoluerend gedrag. Google's Shopping Insights biedt product- en categorie specifieke opmerkingen over deze elementen.


Shoppers willen ook bijdragen aan goede doelen en teruggeven waar ze kunnen in 2020.


"66% van de kerstinkopers in de VS zegt dat ze meer zullen winkelen bij lokale kleine bedrijven - retailers worden opgeroepen om lokale klanten te helpen ze daadwerkelijk te identificeren en het zo gemakkelijk mogelijk te maken om hun producten te ontdekken en een aankoop te doen."


Google zegt dat brands hierop kunnen aansluiten door hun verhaal en specifieke inzichten over hun bedrijf te delen, evenals eventuele lokale doelen die u wilt ondersteunen.


En tot slot merkt Google op dat veel shoppers voor het eerst nieuwe merken uitproberen. Waar Google verschillende advertentie-opties voor heeft:

De volledige gids bevat meer diepgaande overzichten op elk punt en meer datapunten om de logica te versterken, en het is zeker de moeite waard om te kijken naar diegenen die hun promoties willen maximaliseren, vooral via de tools van Google.

6 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png