• William

Facebook, YouTube en Twitter avanceren gesprekken met brands omtrent hate speech

Facebook, YouTube en Twitter zijn in samenwerking met de Global Alliance for Responsible Media (GARM) overeengekomen een gemeenschappelijke reeks definities aan te nemen voor aanzetten tot haat en andere schadelijke inhoud. GARM is een pan-industry digitale veiligheidsalliantie onder leiding van de World Federation of Advertisers (WFA) met steun van handelsorganisaties zoals ANA, ISBA en de 4A's, evenals grote merken, waaronder Unilever, Diageo en Mars.

Welke vooruitgang is er geboekt?


Het eensgezinde standpunt volgt op 15 maanden van intensieve gesprekken tussen adverteerdersbureaus en wereldwijde platforms tegen de achtergrond van boycots op sociale media.


In de afgelopen maanden is Facebook onderworpen aan een schadelijke adverteerdersboycot van onder meer Starbucks en Levis. Onder leiding van de Stop Hate for Profit-campagne is dit bedoeld om de verwijdering van racistische inhoud af te dwingen.


GARM heeft vier maatregelen geïdentificeerd, compleet met specifieke deadlines om de veiligheid van consumenten en adverteerders te herstellen, op basis van de goedkeuring van een gemeenschappelijke definitie van schadelijke inhoud.


Dit zal worden ondersteund door gemeenschappelijke rapportagestandaarden voor schadelijke inhoud en een verbintenis tot onafhankelijk toezicht op alle activiteiten, integraties en rapportage.


Ondertekenaars zijn ook overeengekomen om aangepaste tools te ontwikkelen en te implementeren om de adjacentie van advertenties beter te beheren.


Stephen Loerke, CEO van WFA, zei: "Als financiers van het online ecosysteem spelen adverteerders een cruciale rol bij het stimuleren van positieve verandering en we zijn verheugd dat we overeenstemming hebben bereikt met de platforms over een actieplan en een tijdlijn om de nodige verbeteringen aan te brengen."


De WFA moedigt leden aan om dezelfde criteria toe te passen voor alle media-uitgaven, in de hoop dat deze normen over de hele linie zullen worden overgenomen.



Wat hopen GARM en de WFA te bereiken met deze nieuwe aanpak?


Door een gemeenschappelijke basislijn voor schadelijke inhoud vast te stellen, wordt het voor merkeigenaren gemakkelijker om weloverwogen beslissingen te nemen over waar hun advertenties worden geplaatst en om platforms verantwoordelijk te houden voor inbreuken.


Geharmoniseerde normen omvatten alle vormen van haat zaaiende uitlatingen, inclusief agressie en pesterijen, waarbij alle deelnemers gemeenschappelijke normen afdwingen.


Er zal verder worden gewerkt aan de harmonisatie van meetgegevens en rapportageformaten tot en met november, met het oog op implementatie in de tweede helft van 2021. Als onderdeel van dit proces zullen alle partijen hun meetwaarden op het gebied van consumentenveiligheid, adverteerdersveiligheid en platformeffectiviteit bij het zakendoen harmoniseren.


Om een ​​eerlijke implementatie te garanderen, zal een verificatiesysteem door een derde partij onafhankelijk toezicht en geruststelling bieden dat deze stappen worden genomen.


Bij een snelle uitrol zullen alle grote platforms tegen het einde van het jaar worden gecontroleerd of in uitvoering.


Dit geeft adverteerders de nodige zichtbaarheid en controle om afstand te nemen van ongepaste inhoud.


Andere platforms die zich hebben gecommitteerd om tegen het einde van het jaar aangrenzende oplossingen te implementeren, zijn onder meer TikTok, Pinterest en Snap.



Wat vinden adverteerders?


Raja Rajamannar, chief marketing officer bij Mastercard en WFA-president, verheugd over deze ontwikkelingen, zei: “Ik weet dat deze discussies niet eenvoudig waren, maar wanneer deze oplossingen worden geïmplementeerd, zullen ze adverteerders en hun bureaus meer keuze en controle bieden door inhoud te ondersteunen die aansluit bij hun waarden. "


Luis Di Como, executive vice president, Global Media, Unilever zei: “Unilever pleit al lang voor een verantwoorde en veilige online omgeving via Unilevers Responsibility Framework en als oprichters van GARM worden we aangemoedigd door de versnelling en focus om samen te komen als een branche. en overeenstemming bereiken over deze vier belangrijke actiegebieden. "


Di Como voegde toe: "De problemen binnen het online ecosysteem zijn gecompliceerd, en hoewel verandering niet van de ene op de andere dag gebeurt, markeert vandaag een belangrijke stap in de goede richting."


Jacqui Stephenson, wereldwijd verantwoordelijke marketingfunctionaris voor Mars, verwelkomde "de ongewone samenwerking" die heeft geresulteerd in een "tijdgebonden routekaart voor de ontwikkeling van fundamentele normen, definities en rapportagepraktijken".


Stephenson concludeerde: “Dit is geen verklaring van overwinning. Er is veel werk aan de winkel en we vertrouwen op al onze platformpartners om hun toezeggingen na te komen met het tempo en de urgentie die deze problemen vereisen. "

6 views