• William

Facebook voegt de optie 'Create Post Tests' toe aan Creator Studio

Eerder in de maand, als onderdeel van de meest recente onderwerpen update voor Facebook Watch, merkte Facebook op dat het zich nog in de beginfase bevond van het uitrollen van een nieuwe organische videopost testtool om videomakers te helpen bij het A / B-testen van aspecten van hun video posts.


Nu lijkt het erop dat sommige gebruikers een nieuwe optie 'Create Post Tests' zien die voor sommige gebruikers in de Creator Studio app verschijnt.

Zoals je kunt zien in de schermafbeelding, geplaatst door Josh Withey van Yahoo UK (en gedeeld door social media expert Matt Navarra), als je toegang hebt, wordt de optie 'Create Post Tests' gemarkeerd wanneer je de volgende keer dat je inlogt bij Creator Studio. met een pop-upindicator op het scherm.


Hierbinnen kun je maximaal vier varianten van een videopost maken, die vervolgens worden 'getest' bij een deel van je publiek. Vervolgens zal Facebook, op basis van de parameters die u instelt (d.w.z. vertoningen of tijd), het 'winnende' bericht verder verspreiden dan het oorspronkelijke testpubliek.

Dat klinkt als een gemakkelijke manier om veel meer mensen te bereiken, toch? Als een deel van uw publiek een van uw eerste testposts te zien krijgt, krijgt de winnende post meer bereik.


Nou ja, misschien - de nieuwe testoptie werkt waarschijnlijk op dezelfde manier als het huidige organische post testproces van Facebook, waarmee je tests kunt uitvoeren, op basis van vertoningen of tijd, om het bereik van je beste presteerders te maximaliseren.


Organische posttests eindigen wanneer u ofwel het gecombineerde totale aantal vertoningen bereikt dat u aangeeft in uw testparameters, waarin alle varianten van uw testpost zijn opgenomen, of wanneer u de tijdslimiet voor de test bereikt. Binnen de testperiode verschijnen de berichten die u test niet op uw pagina, maar zodra de test voorbij is, wordt de winnaar gepubliceerd als een normaal bericht.


Veel van de organische post testfunctionaliteit is nu verplaatst van Pages naar Creator Studio, waar deze nieuwe tool van pas komt - hoewel, zoals opgemerkt in de bovenstaande screenshots, het voorlopig vooral gericht is op video posts.


Er zijn beperkingen aan het aantal vertoningen dat u in uw tests kunt verwachten, dus u kunt dit niet per se gebruiken om uw bereik gratis te vergroten, maar het biedt u wel een andere manier om de prestaties van uw post te maximaliseren op basis van de daadwerkelijke respons, wat zou kunnen zijn een zeer nuttige optie. Facebook heeft ook een optie voor A / B-testadvertenties, dus er zijn verschillende manieren om direct response-feedback op uw inspanningen te krijgen.


Op dit moment heeft slechts een kleine subset van gebruikers de optie beschikbaar, maar Facebook werkt eraan om de tool uit te breiden naar meer mensen op basis van de eerste gegevens en feedback. Het kan een goed idee zijn om in gedachten te houden en om uit te proberen wanneer deze beschikbaar komt - en als je Creator Studio nog niet regelmatig gebruikt, is het de moeite waard om vertrouwd te raken met de app, aangezien Facebook hier steeds vaker naar kijkt. om meer van zijn post- en analyseopties te pushen.


Dit geldt met name voor video-uploads - zoals Facebook onlangs opmerkte, is Creator Studio gericht op video, en waar Facebook op zoek is naar video posts.


Deze nieuwe functionaliteit draagt ​​bij aan de groeiende toolset, terwijl je ook rechtstreeks vanuit de app berichten kunt maken en plannen, en zelfs Stories.

5 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png