• William

Facebook promoot het gebruik van hashtags maar zal het de post reach verbeteren?

Als u een Facebook-bedrijfspagina heeft, heeft u deze prompt mogelijk de afgelopen dagen opgemerkt in uw componistenvenster.

Ja, Facebook lijkt het gebruik van hashtags opnieuw te willen stimuleren, waarbij verschillende gebruikers nieuwe prompts zien om het gebruik van hashtags op het platform te benadrukken.


Maar moet je het doen? Zal het toevoegen van hashtags aan uw Facebook berichten uw organische bereik daadwerkelijk verbeteren, of zal het uw berichten alleen maar rommelig maken en er wanhopig of misplaatst uitzien?


Facebook heeft schijnbaar al een tijdje een haat-liefde-relatie met de hashtag - het platform voegde voor het eerst hashtags toe in 2013, nadat ze voor het eerst in een stroomversnelling waren geraakt op Twitter. Maar hoewel gebruikers hashtags aan hun Facebook-berichten konden toevoegen, deden er maar heel weinig, en nog minder zochten met tags.


Volgens een studie uitgevoerd door BuzzSumo in 2016, waarin meer dan een miljard Facebook berichten van meer dan 30 miljoen merkpagina's werden geanalyseerd, zagen berichten zonder hashtags gemiddeld meer bereik dan berichten met toegevoegde tags.

Dat is lang de consensus geweest, dat hashtags op Facebook niets toevoegen. Facebook-gebruikers zoeken niet naar inhoud via hashtags en de verschillende privacyfuncties en -beperkingen beperken dergelijke zoekactiviteiten hoe dan ook.


Is er dus iets veranderd in de afgelopen vier jaar?


Hoewel er geen nieuwe onderzoeken van vergelijkbare omvang zijn uitgevoerd, deelde Facebook marketingexpert Mari Smith onlangs het inzicht van sommige gebruikers dat Facebook hen ertoe heeft aangezet hashtags toe te voegen om te posten, met de belofte van een groter bereik.


Zoals je kunt zien aan de bovenstaande afbeelding in dit bericht, beveelt Facebook nu ook hashtags aan die je kunt gebruiken, op basis van je ingevoerde tekst, terwijl Smith opmerkt dat Facebook ook het gebruik van hashtags in posts ondersteunt die kleine bedrijven ondersteunen tijdens COVID- 19.


Facebook heeft ook gezocht naar het gebruik van hashtags in TikTok-stijl voor bepaalde trends, zoals gedeeld door social media-expert Matt Navarra.

Ook werden verschillende kleurpresentatie opties voor tags uitgeprobeerd om ze te laten opvallen.


Maar hoewel Facebook misschien het gebruik van hashtags wil promoten, betekent dat niet noodzakelijk dat mensen dat ook doen.


Dat laat het een beetje onduidelijk , Facebook zegt dat het toevoegen van tags het bereik kan vergroten, maar je zult echt zelf moeten experimenteren om te begrijpen of dat echt het geval is.


In theorie zou Facebook, door het gebruik van hashtags te promoten, meer gebruikers kunnen aanzetten om op tags te zoeken, maar het kan ook gewoon kijken of het meer betrokkenheid kan genereren door mensen naar meer inhoud te duwen.


In principe is er niets definitiefs, maar het kan de moeite waard zijn om te experimenteren met hashtags op uw berichten om te zien of u uiteindelijk meer organisch bereik genereert.


Het kost niets en kan helpen. Misschien de moeite waard om uit te proberen met uw updates.

7 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png