• William

Facebook probeert de integriteit van verkiezingen te ‘beschermen’ met nieuwe informatie hub

De informatie hub van Facebook voor stem hulpmiddelen, die het een paar weken geleden aankondigde, is nu beschikbaar in de Verenigde Staten. Het sociale netwerk schrijft in een blogpost dat het door snelle toegang te bieden tot nauwkeurige en gezaghebbende steminformatie, wil helpen "de integriteit van onze verkiezingen te beschermen" en "door een verwarrend verkiezingsproces te navigeren".


Zowel Instagram als Facebook gebruikers vinden binnenkort een link naar het Steminformatiecentrum in hun accounts. Facebook zegt echter dat het ook individueel meldingen zal sturen om mensen in de kiesgerechtigde leeftijd te informeren over de nieuwe functie.

Oorspronkelijk onthuld met als doel om dit jaar 4 miljoen kiezers te helpen bij het registreren, biedt de online hub van Facebook bronnen over een breed scala aan verkiezingsgerelateerde onderwerpen, zoals relevante links om zich te registreren als kiezer, het aanvragen van afwezigheid of het insturen van stembiljetten, "well-sourced nieuws ”, en geverifieerde berichten van verkiezingsfunctionarissen van de staat en andere onpartijdige maatschappelijke organisaties. Vanaf vandaag zal Facebook ook beginnen met het labelen van stemgerelateerde berichten - met een link naar het informatiecentrum - van al zijn gebruikers, niet alleen van federale politici.


Bovendien heeft Facebook een tool toegevoegd met de naam Stemwaarschuwingen, waarmee u, indien ingeschakeld, updates van lokale verkiezingsautoriteiten kunt ontvangen over "de laatste wijzigingen in het stemproces". Het sociale netwerk zegt dat alleen pagina's van een overheidsinstantie, niet individuele verkiezingsfunctionarissen, hiervoor in aanmerking komen. Het bedrijf werkt samen met het Bipartisan Policy Center om een ​​getiteld Feiten over stemmen aan te sturen, waarin "feiten over veel voorkomende verkiezingsonderwerpen" worden gepresenteerd.


"Ik geloof dat Facebook niet alleen de verantwoordelijkheid heeft om de onderdrukking van kiezers te voorkomen - die onevenredig veel mensen van kleur betreft - maar ook om actief steun te verlenen aan goed geïnformeerde betrokkenheid, registratie en opkomst van kiezers", zei Mark Zuckerberg twee maanden geleden.


Facebook staat dit jaar voor een bijzonder grotere uitdaging. Aangezien door de toename van het aantal stembiljetten per post, de verkiezingsresultaten later worden afgerond dan normaal, is er veel meer ruimte voor verkeerde informatie om kiezers te verspreiden en te beïnvloeden. "Een langdurig stemproces kan worden benut om wantrouwen in de verkiezingsuitslag te zaaien", schreef Naomi Gleit, VP Product and Social Impact van het sociale netwerk verder in de blogpost.


Hoewel Zuckerberg lang tegen het idee is, overweegt Facebook nu ook een verbod op politieke advertenties. In juni heeft het sociale netwerk de mogelijkheid toegevoegd voor gebruikers om zich persoonlijk af te melden voor politieke advertenties.


Gisteren kondigde Facebook aan dat het een van de negen technologiebedrijven is die een ontmoeting hebben gehad met federale agentschappen om misinformatie te bespreken en hoe elk platform zich voorbereidt op de verkiezingen in november.

6 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png