• William

Facebook deelt nieuwe inzichten over ad performance op basis van frequentie

Bij het uittekenen van uw advertentiecampagnes is bereik uiteraard een sleutelfactor, maar de frequentie - hoe vaak elke gebruiker uw advertentie te zien krijgt - is ook een belangrijke overweging en kan een aanzienlijke invloed hebben op de respons en prestaties.


Maar hoeveel is te veel: hoe vaak moet u uw advertentie aan een potentiële klant laten zien om de betrokkenheid te maximaliseren?


Het is een moeilijke vraag om te beantwoorden, omdat het duidelijk een relatie heeft met het product, het creatieve - er zijn verschillende factoren die uw resultaten kunnen beïnvloeden. Maar om een ​​beter idee te krijgen van hoe dit werkt, heeft Facebook onlangs een analyse uitgevoerd van 2.439 campagnes om te meten hoe gebruikers reageren en op welk punt de advertentie engagement begint af te nemen op basis van herhaalde exposure.


Facebook gebruikte zijn Brand Lift methodologie om de resultaten te meten, Brand Lift gebruikt opiniepeilingen en andere meetinstrumenten voor brand awareness om een ​​beter begrip te krijgen van de werkelijke waarde van een advertentie.


Op basis hiervan ontdekte Facebook dat meer vertoningen correleren met betere "actie-intentie en advertentieherinneringspercentages", hoewel er een limiet is.


"Er is meestal een plateau, waarbij de positieve resultaten niet meer zo significant toenemen na een handvol impressies. Hoewel het exacte aantal impressies kan variëren, is het belangrijkste inzicht dat er inderdaad een punt is van afnemende opbrengsten."


Dus hoeveel is teveel? Zoals u in dit diagram kunt zien, beginnen de resultaten na 5 of 6 vertoningen af ​​te nemen, zelfs voor advertenties met 'goed' advertentiemateriaal.

Maar zoals opgemerkt, is dat ook ten opzichte van de advertentie zelf: een goede, boeiende advertentie zal beter presteren dan een gemiddelde advertentie.


De Brand Lift data van Facebook kunnen hier ook enig inzicht geven, op basis van user responses binnen de dataset, kon Facebook de advertentiesegmenten ook verdelen op basis van responspercentages. In wezen kan Facebook reacties meten op basis van goede of slechte advertentie content door te meten hoe mensen reageerden.


Zoals u kunt zien, waren de responspercentages voor campagnes met een hoge engagement over het algemeen aanzienlijk hoger, maar zelfs bij gemiddeld presterende campagnes zagen ze nog steeds een verhoogde respons tot ongeveer vier of vijf vertoningen.


De resultaten laten zien dat de kwaliteit van uw advertentiemateriaal cruciaal blijft, maar dat frequentie in elke campagne een overweging moet zijn.


Zoals samengevat door Facebook:


"Iemand die een advertentie vaker ziet, wordt in verband gebracht met betere resultaten, maar na een bepaald punt levert het voor brands qua response steeds minder op."


Waar precies dat punt is, komt neer op uw campagne, en u zult uw eigen onderzoek moeten doen om uw eigen resultaten te bepalen, maar de gegevens geven inderdaad aan dat frequentie belangrijk is en een betere respons kan genereren.


U kunt hier meer lezen over het advertentie frequentieonderzoek van Facebook.

9 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png