Donatie stickers van TikTok

De andere social networks zoals Facebook, Instagram en Snap hebben het al, "Donation Stickers"


TikTok maakt het nu voor creators en charities makkelijker om fans te laten doneren op hun favoriete goede doel.


Bij de lancering gaat het om de volgende goede doelen ; CDC Foundation, James Beard Foundation, Meals on Wheels, MusiCares, National PTA, National Restaurant Association Educational Foundation, No Kid Hungry and The Actors Fund.




De stickers werken verder hetzelfde, bij het klikken op de sticker gaat de gebruiker naar een pop-up window waar ze een donatie kunnen maken zonder de TikTok app te verlaten.


De donaties zelf worden gefaciliteerd door het platform, Tiltify, die handelt het payment proces af. TikTok verteld dat de charities die meedoen allemaal de huidige missie hebben om kwetsbare groepen te steunen.


De andere charities zijn er om groepen te steunen die extreem hard geraakt worden door het coronavirus, bijvoorbeeld acteurs, muzikanten, leraren, restaurant medewerker e.d.

TikTok zegt daarbij dat het alle donaties gaat matchen die binnenkomen tot aan 27 mei

De hashtag #doubleyourimpact wordt automatisch toegevoegd aan videos met de sticker.

Aldus TikTok ;


“During this time of uncertainty, our community has come together and given back in countless ways, from applauding health care workers to sharing inspirational messages on how to stay safe and happy at home to making original coronavirus songs to spread positive messages,” wrote TikTok U.S. Head of Product, Sean Kim, in an announcement about the stickers’ launch. “We’ve been impressed and heartened by the selfless steps our community has taken to help each other, and now we’re excited to be able to give our users another way to make a positive impact.”

The addition of the stickers is one of several ways TikTok has been involved in coronavirus relief efforts. The company earlier this month pledged $250 million to support front-line workers, educators and local communities affected by the COVID-19 pandemic. It also provided an additional $125 million in advertising credits to public health organizations and businesses looking to rebuild.

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png