• William

De nieuwste test van Instagram zet alle Stories op één pagina

Instagram Stories is uitgegroeid tot een van de beste producten van Facebook tot nu toe. Vorig jaar maakte de helft van de Instagram-gebruikers - of 500 miljoen mensen - dagelijks gebruik van Stories. Dat is bijna het dubbele van de totale dagelijkse actieve gebruikersbasis van heel Snapchat, dat voor het eerst het Stories-format populair maakte. Nu lijkt het erop dat Instagram een ​​manier aan het testen is om de Stories ervaring uit te breiden, waardoor het meer een centraal aandachtspunt wordt in de Instagram app.


Het bedrijf test onlangs een functie waarmee Instagram gebruikers meer Stories tegelijk kunnen zien, zowel op het startscherm als in een nieuwe ervaring met alleen verhalen.


In de test zien gebruikers in eerste instantie twee rijen Stories in plaats van één bovenaan het scherm wanneer ze de Instagram-app voor het eerst openen. Er verschijnt ook een knop onder dit uitgebreide gedeelte Verhalen, waarmee je kunt klikken op 'Alle Stories bekijken'.



Dit zal dan een nieuw scherm openen waar je al je beschikbare Stories kunt bekijken en scrollen in een full-screen ervaring.

De functie werd eind vorige week voor het eerst opgemerkt door de in Californië gevestigde social media manager Julian Gamboa, die een screenshot van de nieuwe Stories interface op Twitter deelde.


Instagram bevestigde aan TechCrunch dat dit voorlopig een test is met een klein aantal gebruikers. Het bedrijf weigerde verdere details te verstrekken, maar zei dat de test al meer dan een maand live is.


Het is niet verrassend om te zien dat Facebook speelt met ideeën waarmee het meer gebruikers ertoe kan aanzetten om met Stories in contact te komen, gezien de enorme aantrekkingskracht, groei en het toenemende belang van het product voor Facebook-adverteerders.


In het derde kwartaal van 2019 noemde Facebook Stories een van de grootste groeigebieden, en merkte toen op dat 3 miljoen van de in totaal 7 miljoen adverteerders nu adverteren op Facebook, Instagram en Messenger Stories samen. In het vierde kwartaal was het aantal adverteerders dat Story Ads gebruikte gestegen tot 4 miljoen.


Om tegemoet te komen aan de behoeften van adverteerders, introduceerde Facebook vorig jaar aanpasbare sjablonen waarmee bedrijven hun foto's en video's kunnen uploaden en vervolgens kunnen kiezen uit verschillende lay-outs, kleur- en tekstopties om aantrekkelijkere verhalen te maken. En om het gemakkelijker te maken om deel te nemen aan Stories, stelt Facebook adverteerders nu in staat om tegelijkertijd op Facebook, Messenger en Instagram te kopen.


Toen Facebook zijn winst over het eerste kwartaal van 2020 rapporteerde, merkte het op dat het totale aantal advertentievertoningen voor al zijn services met 39% was gestegen. Het schreef de sprong toe aan beide engagementstijgingen tussen feedproducten en Stories gecombineerd.


Facebook heeft echter vaak gezegd dat Stories advertenties tegen lagere tarieven inkomsten genereren dan de News Feed - iets waarvan het bedrijf gelooft dat het op de lange termijn zal veranderen naarmate meer adverteerders naar Stories migreren.


Gezien deze context is het interessant om te zien hoe Instagram een ​​volledig schermbare, scrollbare Stories ervaring test in de app. Als Instagram besloot om dit product openbaar te lanceren, zou het meer dagelijkse gebruikers kunnen aantrekken en vervolgens meer adverteerders.




"We testen altijd nieuwe manieren om de Instagram-ervaring voor onze community te verbeteren", zei een woordvoerder van een Facebook-bedrijf, verwijzend naar de test.

15 views

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png