5 manieren om meer engagement te creëren met je social media posts

Als een social advertising bedrijf, waarbij Roundabout zelf social media campagnes opstelt voor klanten, is het belangrijk dat wij als merk ook actief zijn op onze eigen social media kanalen. Het is belangrijk om je doelgroep te binden en te blijven boeien door middel van goede content. De gebruikers op social media worden steeds ongevoeliger voor de enorme hoeveelheid content die circuleert op het internet. Merken zoeken steeds naar nieuwe manieren om proactief uit te reiken naar het publiek, in plaats van passief te wachten totdat ze meedoen. De sleutel tot succes op dit punt is betrokkenheid, een tweerichtingsverkeer creëren. Het ‘sociale’ deel van social media moet weer geactiveerd worden door middel van zinvolle gesprekken te voeren met je volgers.


Bij Rounadbout zijn we continu op zoek naar nieuwe manieren om socialer te worden op social media. Hier volgen vijf tips om nieuwe ideeën op te doen om met jouw social media post meer betrokkenheid te creëren.


1. Wees consistent in het volgen en reageren op op comments en berichten

Het grootste succes op social media om betrokkenheid te creeren is het opbouwen van een langdurige, betekenisvolle relatie met je publiek.


2. Visuele content

Afbeeldingen en video’s scoren structureel beter dan het delen van links of tekstuele statusupdates. Facebookers zijn visueel ingesteld en slaan aan op krachtige visuele content. Daarom laat Facebook foto’s en video’s ook aan veel meer mensen zien. Voeg eens wat vaker dergelijke content aan je Facebookpagina toe om de betrokkenheid te verhogen. Het zelfde gaat uiteraard op voor instagram.


3. Gebruik een contentkalender

“if you fail to plan, you plan to fail”

Een planning, via een contentkalender, is belangrijk om er zeker van te zijn dat je social media post consistent en op tijd geplaatst worden. De “consistency pizza” van Kevan Lee (Buffer) zegt dat kwalitatieve content al in overvloed aanwezig is op het internet. Hierdoor kan het succes op social media liggen in het creëren van consistentie.


4. Heb een eigen persoonlijkheid op social media

"Don’t just give your customers something to talk about, give them somebody to talk about."

Uit onderzoek blijkt dat 80 procent van de mensen op social media ervoor kiest om merken te volgen op basis van het feit of de inhoud van de content authentiek is. Mesen gaan over je merk oordelen op basis van de manier waarop je met hen omgaat op social media, dus wees authentiek. Ben bekend met jouw “social media voice”, waarbij het zeker mogelijk is om hier meerderen van te hebben.


5. Post content die relevant is en up to date

Het lijkt misschien erg voor de hand te liggen. Maar veel merken maken de fout om content te posten die verouderd is, geen je publiek geen reden tot klagen. Speel in op trending onderwerpen en hanteer “event-based marketing”.



Heb je zelf nog aanvullingen om meer betrokkenheid op social media te creëren? Laat het ons weten door middel van een comment achter te laten!

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png