GOOGLE DISCOVERY ADVERTENTIES
Persoonlijke advertenties in de feeds van Google met unieke doelgroep gerichte advertenties zoals de Youtube feed, Google Discover tab en Gmail

Social media campagne op Google feeds
“ Always deliver more than expected.” Larry Page
De advertentie gigant heeft zijn portfolio van adverteren uitgebreid naar een unieke mogelijkheid die wij omarmen als advertentiemogelijkheid.
Dit gaat niet om de standaard "Search-advertenties" die google bied, maar om de zogeheten discovery ads.
Google heeft een aantal tijdlijnen (feeds) waar gebruikers zich bevinden, denk aan de google discover tab, de youtube mobile feed en in Gmail.
Allemaal gebaseerd op een feed op persoonlijke instellingen. De feed is bij elke gebruiker anders op basis van voorkeuren, algoritmes en historisch gedrag.
Over Google Discovery Ads
Met een immens bereik van meer dan 2,9 miljard feed gebruikers over de wereld is het vanaf de introductie medio 2020 direct een directe concurrent voor de social media budgetten die traditioneel nu meer naar Facebook gaan.
De targeting opties zijn super scherp en gedetailleerd. Daarnaast een goede content creatie en continue optimaliseren en je het is een winnende combinatie voor het bereiken van voornamelijk "nieuwe doelgroepen" bovenaan de funnel.
Met de integratie van de data van Google Analytics is dit een zeer goed te managen kanaal.
Een campagne

Een campagne gebeurt aan de hand van de slimme en uitgebreide Ads manager van Google
De mogelijke advertenties zijn:
-
Website clicks
-
Page Like Ads
-
Link Ads
-
Carousel Ads
-
Dynamic Product Ads
-
Photo Ads
-
Video Ads
-
Lead Ads
-
Offer Ads
-
Event Ads
Dit gebeurt aan de hand van een aantal stappen
-
Kies je doelstelling
-
Kies je doelgroep
-
Beslis waar je advertenties zichtbaar moeten zijn
-
Bepaal je budget
-
Bepaal je advertentie format ( foto, video, carrousel e.d.)
-
Voeg je content toe
-
Dien je advertentie in
-
Optimaliseer je advertentie
Een unieke optie in de opzet van de campagne is om het algoritme van Google te laten optimaliseren op een vaste CPA
Hoe pakken wij dit aan?
-
Plan van aanpak en doelstellingen
-
Instellen en testen campagne funnel ( pixels)
-
Content en copy
-
Definitieve opzet campagne en kickoff
-
Dagelijks campagne management gericht op optimalisatie
-
Wekelijks rapporten en voortgangsgesprek
