Activision - Lancering games

Brand : Activision

Goal :  e-commerce

800k

REACH

43k

Clicks

2,27%

CTR

3X

ROI

De Activision case

De uitdaging met Activision was om pre-orders te genereren voor hun games via partner kanalen zoals Gamemania.nl

Het was voor Activision erg lastig om de juiste nieuwe doelgroepen te vinden voor de pre-order fase.

 

Activision verandert al meer dan 30 jaar de manier waarop mensen games spelen. In dit proces hebben ze 1 van de grootste portfolio’s games gebouwd en zijn ze tegenwoordig een wereldwijde leidende speler in de game markt.

 

De uitdagingen waar Activision tegenaan liep waren ;

 

  1. Nieuwe doelgroepen benaderen

  2. Het activeren van pre-orders

  3. Aankopen tegen een lage CPA

  4. Het motiveren van nieuwe doelgroepen om te kopen via nieuwe verkoop kanalen.

Hashtags voor audience discovery

#bunker #mud #CallofDuty #WWII #vrienden #vriendengroep #playstation #psn #games #gaming #nostalgie

 

#entertainment #Battlefield1 #Battlefield1InthenameoftheTsar #Battlefield1Revolution #BattlefieldBootcamp

 

#BattlefieldRevolution #BattlefieldAlbion #Playstation4Pro #camouflagePlaystation4 #XboxOne #2XP #WeaponUnlock

 

#activision #WW2 #FIFA #MuddyGuy #SeasonPass #CombatPack #CallofDutyProEdition #MultiplayerUpgrade #Carantan

"Listening, analyzing, reporting, and the ability to tweak a social marketing campaign daily to increase conversion is why we choose Roundabout Social Advertising"

Marc Smit - Commercial Director Benelux at Activision Blizzard

Campaign Activision

ROUNDABOUT BV

Copyright 2020

* By signing up, you agree to our Terms of Use and to receive Wix emails & updates and acknowledge that you read our Privacy Policy. You also acknowledge that Wix uses cookies to give the best user experience.

Copyright 2019

Roundabout logo 2018.png